י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המפגינים קראו להתפטרותו של מנהל ביה"ס • צפו

סערת השתקת הפגיעה בתלמידות: הפרשייה ממשיכה לטלטל את בורו פארק החרדית ויש מי שנאבקים למען הצדק ברחובה של עיר; מול בית הספר המיתולוגי הפגינו כמה עשרות פעילים ופעילות אשר קראו למנהל לקחת אחריות על אוזלת היד שנקט ולהתפטר

אילוסטרציה, צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
אילוסטרציה, צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90



פרשת הפגיעה בתלמידות בית הספר החרדי בבורו פארק; עשרות תושבים חרדים בעיקר נשים, הפגינו בראשית השבוע מול בית הספר 'בית שרה' נגד מנהלו הרב נחום קליין, אשר על פי הדיווחים בכלי תקשורת בארה"ב, שתק לאורך שנים למרות שידע כי אחד מעובדיו הלא יהודים מבצע מעשים חמורים במאות תלמידות.



על פי הדיווח בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', על שולחנו של המנהל נערמו עשרות תלונות מהורי תלמידות, אך הוא בחר שלא להתייחס אליהן, המשיך להעסיק אותו מבלי לייחס חשיבות לתלונות החמורות נגדו. רק לאחר שהמקרים החלו לצוץ בתקשורת העובד פוטר.

כאמור, המפגינים הניפו שלטים וקראו במגפונים להתפטרותו של המנהל.

המחוקק החרדי של מדינת ניו יורק דב הייקינד סיפר לאתר האמריקאי VosIsNeias. כי קיבל עשרות שיחות טלפון מהורים שהתלוננו באוזניו על כך שבנותיהם נפגעו לכאורה על ידי העובד הגוי.

הייקינד ציין, כי אותם הורים תינו בפניו כי התלוננו והתריעו באוזני מנהל בית הספר, אך זה התעלם מהם ולא נקף אצבע בכדי לעצור את הפגיעה.

עקב כך פנה המחוקק באמצעות חשבון הטוויטר שלו להורי הבנות הנפגעות, להתקשר אליו ולספר לו על כך. לדברי הייקינד, מנהל בית הספר אמר לו כי מעל 100 הורים התקשרו אליו בתוך זמן קצר.
לדברי המנהל נחום קליין, העובד סיים את עבודתו בבית הספר מיד לאחר שהמקרים פורסמו בתקשורת המקומית.

הייקינד הוסיף כי הוא קיבל שיחת טלפון ממחלקת הפשיעה של המשטרה, שביקשה לדעת פרטים ופתחה בחקירה.

"אין ספק שהמעשים החמורים קרו, והעובדה שהנהלת בית הספר שתקה ונתנה לעובד הגוי ללכת בלי להתלונן עליו מדברת בעד עצמה". אמר הייקינד.

לאחר הפרסום המחוקק החרדי המשיך ללחום את מלחמתם של הורי התלמידות בדרך אולי לצדק; לאחר שמנהל בית הספר שיגר מכתב להורים בו טען כי הטענות אינן כצעקתן, הייקינד יוצא מכיליו ופרסם מכתבים שקיבל מעשרות הורים. שבהם נכתבו עדויות של הורים על כך שבנותיהם נפגעו, הייקינד כינה את המנהל "שקרן".

במכתב שפרסם המנהל נחום קליין, הוא תיאר את הטענות נגדו ונגד בית הספר כ"לא מוצדקות". במכתב נאמר להורים כי בטיחות התלמיד היא בראש סדר העדיפויות, המנהל טען כי הפרסומים והעדויות המוקלטות שהופצו ברשתות החברתיות המאשימות את בית הספר בהעלמת עין על מעשיו של העובד הלא יהודי, "אין בהן בסיס של אמת והופצו על ידי מי שאין לו ילדים בבית הספר".

יש לציין שהמנהל לא נעצר וכך גם העובד שפוטר מיד לאחר הפרסום, הפרטים שפורסמו כי העובד תקף ופגע בבנות בבית הספר הגיעו מהבנות עצמן ומההורים שלהם.
פגיעה תלמידות בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד