כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

כתב אישום יוגש נגד נכדו של חבר הכנסת החרדי - שהבריח סמים

מחר צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד נכדו של חבר הכנסת החשוד בהברחת 11 קילו קוקאין, לקראת הדיון מחר, מציג פרקליטו את גירסתו ל'בחדרי חרדים': הסכום האפסי שקיבל עבור ההברחה של התיק - מצביעה יותר מכל שלא היה לו שמץ של מושג שמדובר בסמים"

הקוקאין שנתפסו אצל הצעיר. צילום: רשות המיסים
הקוקאין שנתפסו אצל הצעיר. צילום: רשות המיסים



כשבועיים לאחר מעצרו בנתב"ג על ידי בודקי המכס של רשות המיסים, פרקליטות מחוז מרכז הגישה באמצעות חוקרי ימ"ר משטרת מרכז הצהרת תובע לבית משפט השלום בראשון לציון.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', ביום שישי לפני שבועיים נעצר בנמל התעופה בן גוריון צעיר חרדי בן 24, לאחר שבבדיקת מזוודתו, בדיקה אקראית של בודקי המכס, נמצאו אחד עשר ק"ג קוקאין, מוצק ונוזלי. בשבת הוא סירב להיחקר מחשש לחילול שבת ובמוצ"ש האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו, ומאז הוא שוהה במעצר.

בדיון הראשון להארכת מעצרו, איש מחבריו ובני משפחתו לא הופיע בדיון, מאחר וכלל לא ידעו על כך. לאחר שדבר מעצרו פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', מקורביו הגיעו לדיון ובסוף השבוע דודתו, פעילה חברתית, התראיינה ל'כאן11' וסיפרה על הכאב במשפחה, תוך שהיא מציינת שרק ביום שני במקביל לנאום נתניהו על השקר האיראני - שעות לאחר שפרסמנו על החשדות נגדו - נודע למשפחה על מעצרו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עם התקדמות החקירה בימ"ר מרכז, הועבר התיק לפרקליטות מחוז מרכז, ומחר (חמישי) מתכוונים בפרקליטות להגיש כנגדו כתב אישום, הכולל עבירה של הברחת סמים מסוג קוקאין. עם הגשת כתב האישום, מתכוונים בפרקליטות לבקש להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים, שצפויים להימשך תקופה ארוכה.

"שוכנעתי כי יש עילה לכאורה לבקש את מעצרו של החשוד עד תום ההליכים, וכי אין מקום להורות על שחרורו" אמר השופט גיא אבנון לאחר הגשת הצהרת תובע, ובהסכמת פרקליטו הוארך מעצרו עד למחר.

פרקליטו של החשוד, עו"ד עבד אבו עאמר, משוכנע שבמקרה זה לא מדובר ב"עצימת עיניים", אלא באי ידיעה מוחלטת. בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא אומר כי מרשו עומד על גרסתו כי לא היה לו חלק בהברחת סמים, ולאחר שיקבל את חומר הראיות עם הגשת כתב האישום - יבחן אותו.

"כל הניסיונות של המשטרה להוציא ממנו הודאה שהוא ידע שהוא מבריח סמים - לא צלחו" אומר אבו עאמר, "מרשי דחה על הסף את הטענה שהוא חשד שמדובר בהברחת סם". עוד הוסיף, כי חלק מהקוקאין שנתפס, הוא נוזלי. "תשאל כל אדם סטנדרטי, אף אחד לא היה חושד שמדובר בסם נוזלי, הוא לא העלה על דעתו דבר כזה. למרשי לא היה שמץ של מושג ושום בסיס לחשוד שהחומר הנוזלי - הוא סם".



כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מדובר במשקל ברוטו של 6.876 ק"ג קוקאין נוזלי בבקבוקים ו-5.551 ק"ג קוקאין מוצק. חלק מהסמים, הוסתרו בדופן כפולה בגב המזוודה, והבקבוקים לא הוסתרו אלא היו בחלל המזוודה. "אדם ביקש ממנו להעביר מזוודה עם כמה בקבוקים, תמורת תשלום סמלי של 2,000 שקלים" אומר ל'בחדרי' פרקליטו עו"ד אבו עאמר.

לדבריו, "הוא התבקש להכניס כמה בגדים וסבר שמדובר בבקבוקי אלכוהול שיש עליהם ככל היותר תשלום קנס - אחרת ברור שלא היה מסכים לכך". עוד הוסיף, כי "הסכום האפסי שקיבל עבור ההברחה של התיק - מצביעה יותר מכל שלא היה לו שמץ של מושג שמדובר בסמים".

הסחורה שהוברחה, קוקאין מוצק ונוזלי, מוערך בשוק הישראלי בין חמש לשמונה מיליוני שקלים. "אדם שמבריח סמים במשקל וערך כה גדול, היה דורש סכום גבוה בהרבה", מסכם עורך דינו.
הברחת סמים קוקאין הארכת מעצר הצהרת תובע כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד