כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

כך הגיב הרחוב החרדי בארה"ב: ה'סאטמר חסיד' מול ה'ליטוואק' מיוחד

יממה אחרי ביטול הסכם הגרעין עם איראן: החרדים בארה"ב מגיבים ל'בחדרי' ומספרים על הקולות ברחובות מונורו ופלורידה • "שמחה מטורפת", מתאר הליטאי מול חסיד סאטמר שלא ממהר להתרגש: "אנשים פה מאד מבולבלים" • ומתי האדמו"ר מסאטמר יתייחס לסערה?

צילומים: רויטרס ובאדיבות המצלמים
צילומים: רויטרס ובאדיבות המצלמים



יממה לאחר ההצהרה הדרמטית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין עם איראן, הרחוב החרדי בארה"ב משמיע קולות שונים ומגוונים. הצוהלים מול המפוחדים, הליטאים מול חסידי סאטמר. 'בחדרי חרדים' מביא את התחושות משני צידי המתרס.

גרשון (גארי) שלעזינגער חסיד סאטמר מפלג המהר"א שמתגורר במונורו לא חושש מלהשמיע את קולו, נגד טראמפ: "לב מלכים ושרים ביד השם" הוא אומר ל'בחדרי חרדים', "כל הנשיאות של טראמפ זו חידה סתומה, לך תבין אדם כמוהו, ששבוע לפני שנבחר אף אחד לא האמין שהוא יהיה נשיא, זה היה פה הפתעה אדירה, רק ביומיים שלפני הבחירות התחילו להסביר שאולי יש לו סיכוי".

"נכון שרשמית, רובם פה הצביעו לקלינטון", ממשיך שלזינגר לספר ל'בחדרי חרדים', "אבל תכל'ס בשטח היו הרבה שהצביעו לטראמפ, בקרית יואל, בוויליאמסבורג הרבה מאד הצביעו לו, וגם אצלינו במונורו הרבה הצביעו לו, כנראה שהאנשים פה כן תומכים בו, אנשים פה שמחים שהוא מקיים את ההבטחות שלו, אין לו רק מס שפתיים, הוא 'אומר ועושה'. אתמול אחרי הנאום שלו, אנשים פה במונורו היו מאד מבולבלים, אף אחד לא רוצה מלחמה בין ישראל-ארה"ב ואיראן, אנשים לא יודעים מה תהיה התוצאה של ההחלטה שלו" הוא אומר ל'בחדרי חרדים'.

"אנחנו מחכים מאוד", הוא ממשיך, "לתאריך כ' סיון הקרוב, אז האדמו"ר המהר"א ידבר על כל נושא הציונות, האדמו"ר בוודאי ידבר על ההחלטה של טראמפ, חשוב לנו מאד לשמוע דעת תורה, האדמו"ר לא ידבר נגד טראמפ, גם נגד אובמה האדמו"ר לא דיבר, אנחנו לא יכולים לצאת נגד המדינה בה אנחנו חיים, אבל אנחנו מאד רוצים לשמוע את דברי האדמו"ר על כל הנושא הזה".

לדבריו, "זה דבר חשוב מאד לחסידי סאטמר, כי אצל אובמה אנחנו ידענו את כל המהלכים שלו, לא הופתענו אף פעם, במשך שנים הכל התנהל על מי מנוחות, פתאום מגיע נשיא, הופך פה את הכל, מצייץ בטוויטר לפני שנרדם, ואיך שהוא מתעורר הוא מצייץ שוב, וגורם לעירבוביה כל יום, אנשים לא ממש מבינים מה מתכנן טראמפ, אנחנו כן חוששים שיום אחד הוא יתהפך עלינו פה, הוא פיטר כמעט 50 אנשים שהיו בממשל שלו, הוא יכול ללכת לגמרי שמאלה, האם הוא ציוני או שהוא סתם תומך בנתניהו, זה דבר שאנחנו לא יודעים, אנחנו רוצים לשמוע את האדמו"ר שלנו", הוא מסיים.



וכעת לצד השני של המתרס: איציק סופר חרדי שמתגורר באזור אוונטורה שבפלורידה מספר ל'בחדרי חרדים' על התגובות אצלו בקהילה - הקהילה החרדית באוונטורה, אשר מונה מאות משפחות חרדיות ודתיות.

"אנשים פה בשמחה מטורפת", הוא מספר בשמחה ל'בחדרי חרדים', "בבית כנסת פה אנשים היו חלוקים לגבי ההצבעה בבחירות האחרונות, חלק הצביעו להילארי קלינטון, בגלל המדיניות שלה לגבי עניים, לגבי אוכלוסיה חלשה יותר, אפילו שהם ידעו שטראמפ יותר טוב לישראל".

"טראמפ מתייחס לישראל כל כך טוב", הוא ממשיך, "כמו שאף נשיא אחר לא התייחס לישראל, אנשים פה שמחים על היחס של טראמפ לישראל, הערצה פה לנתניהו בקהילה שלנו היא אדירה, אנשים פה משוגעים עליו, אוהבים אותו".

"כמובן שאוהבים פה את טראמפ, גם אלו שהצביעו לקלינטון, הוא עושה פה דברים אדירים למען האזרחים, הוא שינה את חוקי המיסים למען האזרחים, הוא הנשיא הכי טוב שהיה בעשרות השנים האחרונות. כל הרפורמות שהוא עשה פה אדירות".

"אתמול, אחרי הנאום שלו על היציאה מתוכנית הגרעין, אנשים פה היו באקסטזה, מה שטראמפ עשה אתמול הפתיע אפילו את התומכים הגדולים שלו", הוא מסיים.
טראמפ הסכם הגרעין יהדות ארהב מונרו פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד