י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כח קודס איראני שיגר 20 רקטות לעבר ישראל

הלילה הופעלה אזעקה במועצה האזורית גולן ובאיזור • בצה"ל הודיעו כי כוח איראני שיגר כ-20 רקטות ובוצעו מספר יירוטים על ידי מערכת כיפת ברזל • דיווח סורי: ישראל תקפה עמדות של הצבא הסורי בעיר אלבעת שבפאתי קונטרה, בגולן הסורי

צילום: דובר צה''ל
צילום: דובר צה''ל



על רקע המתיחות בגבול הצפון, הלילה (חמישי) בשעה 00:12 לערך, הופעלה אזעקה במועצה האזורית גולן ובאיזור.

דובר צה"ל מסר כי זוהו כ-20 שיגורים של רקטות ששוגרו על ידי כוח קודס האיראני לעבר קו המוצבים הקדמי של צה"ל ברמת הגולן. בוצעו מספר יירוטים על-ידי מערכת כיפת ברזל. עוד נמסר כי לא ידוע על נפגעים או על נפילות בשטחים מיושבים.



בצה"ל ביקשו לחדד כי יש להישמע להוראות פיקוד העורף, שימסרו ככל שיידרש. "צה"ל ערוך ומוכן למגוון רחב של תרחישים ורואה את האירוע בחומרה" נמסר.

בימים האחרונים ישנה היערכות איראנית בסמוך לגבול ישראל סוריה. שלשום בערב צה"ל הודיע באופן חריג כי על רקע שורת זיהויים חריגים בקרב הכוחות האיראניים בסוריה, הוחלט לחדד את הנחיות ההתגוננות במרחב רמת הגולן ולהנחות את הרשויות על פתיחת מקלטים.

במקביל הושלמה פריסה של יכולות הגנה השונות, וקיימת מוכנות גבוהה של כוחות צה"ל לתקיפה. "צה"ל ערוך ומוכן למגוון תרחישים ומזהיר כי כל פעולה כנגד ישראל תענה בתגובה חריפה", אמר דובר צה"ל.

יצוין, כי זמן מה לפני האזעקה הלילה, דווח בסוריה על כך שישראל תקפה עמדות של הצבא הסורי בעיר אלבעת שבפאתי קונטרה, בגולן הסורי.
סוריה גולן אזעקה מתיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד