י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרישום לישיבות • מתקפה חריפה: "אינשי דלא מעלי אינטרסנטים"

רגע לפני, ראשי הישיבות בולמים את הרישום המוקדם לישיבות הקטנות ויוצאים במתקפה חריפה נגד התופעה ונגד יוזמיה: "לפניהם טובת ישיבתם בלבד ובמעשיהם מביעים חוסר אכפתיות מטובת בתלמידים" ומבהירים כי הם כפופים לדעת ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין "ומה שהוכרז הכל בטל ומבוטל" • פרסום ראשון

צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90



לאחר שבשנים האחרונות התבצע מחטף בישיבות הקטנות במודיעין עילית וכבר בתחילת כתה ח' נסגר הרישום לישיבות הקטנות, כתבו מנהלי הישיבות מכתב בו הם מצהירים כי הם אינם מתעסקים ברישום של שנת הלימודים תש"פ.

כזכור וכפי שדווח בעבר ב'בחדרי חרדים', לאחר שבכל שנה התבצע מחטף על ידי כמה ישיבות שהתחילו את הרישום מוקדם מהצפוי כבר בחודש אלול - יותר משנה קודם, מה שגרר את כולם לכך, הפעם החליטו לשים לזה סוף.

במכתב שכתבו לבקשת המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר חולקו המכתבים לילדי כיתות ז'.

במכתב כותבים ראשי הישיבות קטנות: "אנו ראשי ומנהלי הישיבות קטנות במודיעין עילית מוקיעים בזה כמה אינשי דלא מעלי אינטרסנטים העומדים לפניהם טובת ישיבתם בלבד ובמעשיהם מביעים חוסר אכפתיות מטובת תלמידי התלמודי תורה שיחיו, ומחמת זה החלו להתעסק בגלוי ברישום לשנת הלימודים תש"פ".

ראשי הישיבות מכריזים במכתב כי הם אינם נגררים אחריהם כלל והם נשמעים לדעת מרן הגרי"ג אדלשטיין והגר"ד לנדו ולא מתעסקים עם עניין הרישום כלל ומה שהוכרז הכל בטל ומבוטל.

גם הגר"מ קסלר כתב מכתב חיזוק על הדברים והבהיר שדעת גדולי הדור, שאין לרישום המוקדם שום תוקף לא מצד ההורים ולא מצד הישיבות ומחובת ההורים לבדוק מה מתאים בסוף כיתה ח' ויכולות הישיבות לחזור בהם מהקבלה אם הוברר שהבחור אינו מתאים.

"זה הרס וחורבן שסוגרים רישום בכיתה ז'. כל השנה של כיתה ח' עוברת על התלמיד כמו הרגשה של חופש ובלי שום מחוייבות. הוא יודע שהוא כהר מסודר עם ישיבה ועושה ככל העולה על רוחו". כך אומר אחד מראשי הישיבות בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

הוא מוסיף ואומר כי "גדולי ישראל מתריעים על הנושא כדי שהבחורים יעלו לישיבה קטנה מתוך עלייה ושינוי אווירה לטובה ולא מתוך פריקות עול וחופשיות".







רישום לישיבות ישיבות קטנות ראשי ישיבות הרב מאיר קסלר מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד