י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הפרשנות של דרעי: האם תיפתח מלחמה עם איראן?

השר דרעי המשמש כחבר בקבינט הביטחוני התייחס הבוקר למצב הביטחוני הרגיש בצפון • מה קורה בחדרי חדרים בישיבות הקבינט המתוחות והאם אנחנו לקראת מלחמה עם איראן?

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



חבר הקבינט הביטחוני שר הפנים אריה דרעי התייחס הבוקר (חמישי) למתיחות בצפון ולהפצצה של חיל האוויר הישראלי בסורי הלילה, "ישראל לא רוצה מלחמה, לא ששה אלי קרב", אמר דרעי, לדבריו, "אבל לא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה, לסכן ולאיים על ישראל ועל אזרחיה. לא ניתן לאיראנים לגדל עוד נסראללה בסוריה שיאיים עלינו".

בראיון שהעניק לגל"צ, אמר שר הפנים: "הרוסים יודעים היטב מה מתרחש בסוריה, וכשהם מקבלים את נתניהו בכבוד מלכים כולם מבינים את המשמעות ואת האישור שלהם למהלך של ישראל למחוק כל התבססות איראנית בסוריה. הם הבינו שאנחנו לא מחרחרים מלחמה אבל גם חזקים ולא ניתן לאיראן להתחמש על גבולנו".

שר הפנים טען כי "לדעתי הרוסים לא רוצים את האיראניים שם וגם הסורים לא רוצים אותם, אבל איראן מנסה בכוח להשתלט כמו שעושה בתימן ואפגניסטן, אבל הפעם הם נתקלו בפרטנר נחוש וחזק שלא מאפשר להם".

הוא סיפר על מה שקורה בחדרי חדרים, בקבינט: "הדיונים בקבינט מאד פוריים ואמתיים ומשקלים את על האפשרויות, ובנושא הזה יש דעה אחידה של כולם לא לאפשר לאיראן להתעצם בסוריה. ראינו מה היה אצל החיזבאללה שהתחמשו בעשרות אלפי טילים. לא ניתן לזה לקרוא בסוריה".

לסיום העריך השר דרעי הבוקר בגל"צ כי "ההערכה שלי שלא תיפתח מלחמה כוללת מול איראן. גם העם האיראני וגם חלק מהשלטון האיראני מבינים שאיזה קבוצה קיצונית, משמרות המהפכה בראשות סולימאני שמסכנים אותם והם מבינים את המשמעויות. גם החיזבאללה לא ינסה להתערב כי הוא יחטוף באופן כזה שהוא יימחק לגמרי וגם העם הלבנוני יקיא אותו החוצה".
איראן סוריה צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד