י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הקץ לתורים: הבשורה המשמחת להריוניות

בחודש תשיעי או בתחילת ההיריון, העמידה בתורים ארוכים בין הבחילות או עם רגלים נפוחות יכולה להיות סיוט לא קטן. חברי הכנסת החליטו להיחלץ לטובת הנשים ההריוניות ובקרוב נשים לקראת לידה לא תצטרכנה לעמוד בתורים

צילום: לירון אלמוג/ פלאש 90
צילום: לירון אלמוג/ פלאש 90



נשים בהריון שימו לב: הקץ לעמידה הממושכת והקשה בתורים. הכנסת אישרה היום ברוב של 43 חברי כנסת וללא מתנגדים תיקון לחוק שיווין זכויות האישה ואם התיקון לחוק יעבור גם בקריאה ראשונה, שניה ושלישית, נשים בהריון לא תצטרכנה יותר לעמוד בתורים במשרדי הממשלה.

הצעת החוק שיזם ח״כ יוסף ג׳בארין מהרשימה המשותפת קובעת כי במקום בו ניתן שירות ציבורי לפי תור, נותן השירות יספק את השירות לאישה בהיריון ללא המתנה בתור. לפי ההצעה, נותן השירות יהיה רשאי לדרוש הצגת מסמך רפואי להוכחת ההיריון. עוד מוצע להגדיר "שירות ציבורי" לעניין זה כשירות שניתן בידי אדם לציבור או לחלק בלתי מסוים ממנו, בידי רשות ציבורית.

כלומר, במשרד הפנים, בדואר או בכל משרד ממשלתי אחר, נשים בהריון תוכלנה לקבל קדימות בתור ולחסוך את זמן ההמתנה שעלול להיות קשה מאוד ומתסכל מאוד עבור כל אחד וקל וחומר עבור נשים לפני לידה.

ח״כ ג׳בארין אמר לאחר ההצבעה: ״מקובל במדינות רבות בעולם לאפשר מתן שירות ציבורי ללא המתנה בתור לאישה בהיריון, ואני שמח שהכנסת אימצה רעיון זה גם בישראל״.
הריון תורים יוסף ג'עברין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד