ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: לאחר חמש שנים הואשם אב הבית בישיבה

חמש שנים אחרי המקרים וחצי שנה אחרי שנעצר, הוגש כתב אישום נגד אב בית בישיבה שתקף סדרתית את אחד התלמידים בהיותו בן 14 "מסוכנותו של המשיב ניכרת לאור נסיבות ביצוע העבירה"

אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 (למצולם אין קשר לכתבה)
אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 (למצולם אין קשר לכתבה) צילום: נתי שוחט, פלאש 90



חצי שנה לאחר שנעצר ונחקר, אב בית בישיבה קטנה ליטאית באיזור השפלה, הואשם בתקיפה חמורה ואסורה של נער בן 14 ששהה תחת חסותו בישיבה.

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה בתחילת החודש לבית המשפט, כתב אישום נגד אב בית בישיבה קטנה באיזור השפלה, על עבירות חמורות שביצע בנער בן 14, תוך ניצול יחסי מרות והשגחה.

במהלך שנת 2013 נער בן 14 (כיום בן 19) למד והתחנך בישיבה קטנה ליטאית בתנאי פנימייה. באותה התקופה, הנאשם בן 34 כיום, עבד בישיבה בתפקיד אב הבית ובמסגרת תפקידו השגיח על תלמידי הישיבה הצעירים מאז סיום סדר ג' ועד לחצות הלילה.

על פי כתב האישום, במספר רב של הזדמנויות, בשעות הערב, כששהו השניים לבדם, אב הבית ותלמיד הישיבה, במטבח או בחדר השינה של אב הבית בישיבה, נהג האחרון לתקוף את התלמיד, בניגוד לכללי ההלכה, בניגוד לחוקי המדינה ובניגוד להיגיון הבריא.

לעיתים היה זה במטבח הישיבה, כאשר אב הבית נעל את עצמו עם התלמיד, ובחלק מהפעמים המעשים האסורים והחמורים בוצעו בחדר השינה של אב הבית. רק לאחר כחמש שנים, אותו נער בן 14 הגיש תלונה במשטרה ובעקבות כך אב הבית שכבר אינו משמש בתפקיד זה, עוכב לחקירה בתחנת המשטרה.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי בחקירה הראשונית של אב הבית, בינואר השנה, הודה בפני החוקרים במגע אסור שהיה לו עם התלמיד שהתלונן נגדו - אולם בחקירתו השנייה חזר בו מהודאתו. בהמשך, אף נערך עימות בין אב הבית לתלמיד ובמסגרתו עמד המתלונן על גרסתו.

עו"ד נטלי חגי שהגישה את כתב האישום, אף ביקשה להורות על השארת התנאים המגבילים, תוך שהיא מנמקת כי בעימות שנערך בין השניים "ניכרים לראות עיוותי החשיבה של המשיב" וכי מעשיו מצביעים על קיומו של יסוד סביר לחשש שהמשיב יסכן את בטחון הציבור.

"מסוכנותו של המשיב ניכרת לאור נסיבות ביצוע העבירה בין היתר: בידוד הקורבן, היותו של הקורבן קטין הנמצא תחת השגחתו והסלמת המעשים" עד שאב הבית ממש תקף את התלמיד.

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב.
ובערת הרע מקרבך אב בית ישיבה תקיפת תלמיד כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד