כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

צפו: כך נעצר נכד הח"כ החרדי שהבריח סמים

חשיפת 'בחדרי חרדים': התפתחות משמעותית בפרשת מעצרו של החרדי בן ה-24, נכדו של חבר כנסת מכהן, אשר נעצר בביקורת המכס עם תשעה קילוגרמים של סמים • הבוקר הוגש נגדו כתב אישום ובפרקליטות מבקשים להאריך את מעצרו

אילוסטרציה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



שבועיים לאחר מעצרו, הגישה הבוקר (חמישי) פרקליטות מחוז מרכז, כתב אישום נגד נכדו של חבר כנסת מכהן, צעיר חרדי בן 24 שהבריח לארץ 9 קילו קוקאין.

על פי כתב האישום שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', ב-24 באפריל הציע אדם בשם גור לצעיר החרדי לייבא עבורו ארצה קוקאין בתמורה ל-4,000 ש"ח. בהמשך לסיכום זה, מימן גור לנאשם ולחברו מנחם את עלות כרטיסי הטיסה וכן העביר לו 4,000 ש"ח טרם נסיעתו לבלגיה, כאשר מחצית מהסכום יועדה להוצאותיו.


כך התגלו הסמים במזוודה. צילום: דוברות המשטרה

יומיים לאחר מכן בשעות הערב ובהנחייתו של גור, הנאשם ירד מחדרו במלון לרחוב ואדם שזהותו אינה ידועה לפרקליטות, מסר לו מזוודה המכילה 9 ק"ג של סם מסוכן מסוג קוקאין, 5 חבילות של הסם במשקל של כ-5 קילו ו-4 בקבוקי יין לכאורה שהכילו 4 ליטר סם נוזלי.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי', עם שובו לישראל למחרת - ביום שישי כשעתיים לפני כניסת השבת, בודקי המכס של רשות המיסים חשדו כי דבר מה אינו כשורה, בבדיקת המזוודה התגלו תחילה הבקבוקים עם הסם הנוזלי ובהמשך אותר גם החומר המוצק בדופן כפולה.

מאז הוא שוהה במעצר ועם הגשת כתב האישום מבקשים בפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. במסגרת ההליך, הגישו לבית המשפט סרט וידאו המתעד את תפיסת הסמים בשדה התעופה וכן חוות דעת מעבדת סמים.

עו"ד הינד נאבלסי, סגנית בכירה בפרקליטות מחוז מרכז הגישה מחקרי תקשורת שמלמדים לכאורה על תקשרות אינטנסיבית בין הנאשם לבין גור - לפני הנסיעה ובמהלכה.

מחומרי הראיות של הפרקליטות עולה כי הודעת חברו של הנאשם, מנחם, מפריכה חלקים מגרסתו של הנאשם. כמו כן, תחילה טען נכד הח"כ כי המזוודה שייכת לבני זוג ישראליים שביקשו ממנו להעביר להם את המזוודה בבריסל וזאת בגלל עודף משקל במזוודות - גרסה שגם פורסמה ב'בחדרי חרדים' - אך לאחר מכן שינה את גרסתו והודה כי המזוודה שייכת לו וכי קיבל אותה מאחר בחו"ל בהתאם להנחייתו של גור, וזאת בתמורה ל-4,000 ש"ח.

פרקליטו של החשוד, עו"ד עבד אבו עאמר, משוכנע שבמקרה זה לא מדובר ב"עצימת עיניים", אלא באי ידיעה מוחלטת. בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא אמר אתמול כי מרשו עומד על גרסתו כי לא היה לו חלק בהברחת סמים, ולאחר שיקבל את חומר הראיות עם הגשת כתב האישום - יבחן אותו.

"כל הניסיונות של המשטרה להוציא ממנו הודאה שהוא ידע שהוא מבריח סמים - לא צלחו" אומר אבו עאמר, "מרשי דחה על הסף את הטענה שהוא חשד שמדובר בהברחת סם". עוד הוסיף, כי חלק מהקוקאין שנתפס, הוא נוזלי. "תשאל כל אדם סטנדרטי, אף אחד לא היה חושד שמדובר בסם נוזלי, הוא לא העלה על דעתו דבר כזה. למרשי לא היה שמץ של מושג ושום בסיס לחשוד שהחומר הנוזלי - הוא סם".
קוקאין הברחת סמים נכד חבר כנסת כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד