י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אולי זה זיוף: איך לזהות תכשיט אמיתי

האם את מכירה את שלושת הסימנים שיעידו שהתכשיט שלך אמיתי? האם את יודעת למה לשים לב כשאת מרחיבה טבעת והאם את מודעת לקשר בין גוון העור שלך לחומרים מהם עשויים תכשיטים? מומחי מכון התקנים עם מידע חשוב

צילום: pixabay
צילום: pixabay



כמעט כל אישה קיבלה בחייה תכשיט זהב. לקראת החג המתקרב, עונת החתונות שכבר החלה ולמי שתקבל תכשיט זהב סתם בהזדמנות, מכון התקנים מפרסם: כך תדעי אם התכשיט שלך מזויף.

• על כל תכשיט זהב צריכים להופיע שלושה סימנים המעידים על כך שהוא מיוצר מזהב אמתי:

1. סימן היצרן או היבואן (בדרך כלל יופיעו ראשי התיבות של שמו).

2. סימן טוהר הזהב – בקרטים או באלפיות.

3. סימן האימות – מוטבע על התכשיט ע"י מכון התקנים, החותמת הינה בצורת כינור דוד. סימון זה מבטיח את אמינות ונכונות סימן טוהר הזהב.

חנויות התכשיטים אמורות לספק ללקוחות זכוכיות מגדלת שאיתן ניתן לבדוק את הימצאות סימני האימות. כמו כן החנות צריכה להציג במקום בולט את לוח סימני האימות. יש להימנע מלרכוש תכשיט שאינו מסומן כנדרש.

• יש לדרוש ממוכר התכשיט חשבונית בה יפורט סוג התכשיט, משקלו ודרגת הטוהר שלו.

• תכשיטים השוקלים פחות מ-2 גרם אינם מחויבים לשאת את הסימנים.

• כשרוכשים תכשיטי זהב לבן מצופים רודיום, חשוב שציפוי החומר יהיה על בסיס מקורי של זהב לבן ולא צהוב, אחרת ייתכן כי צבעו הלבן של התכשיט (ציפוי הרודיום) ירד ובמקומו יופיע הצבע הצהוב. יש לבקש מהמוכר שיציין על גבי החשבונית כי התכשיט הינו ציפוי רודיום על גבי זהב לבן.

• כשמרחיבים טבעת, יש לוודא כי התוספת תהיה באותה דרגת טוהר של הטבעת. כבר בעת הרכישה יש לתת תשומת לב לעובדה כי האצבעות מתרחבות בקיץ.

• לאנשים בעלי עור בהיר כדאי להימנע מרכישת תכשיטי זהב לבן המכילים את המתכת-ניקל. בעלי עור בגוון זה רגישים יותר ויכולים לפתח אלרגיה לניקל.

• לאנשים שרגישים לנחושת – להימנע מרכישת זהב אדום. כדאי לקנות תכשיטים בעלי דרגות טוהר גבוהות. תכשיטי כסף בעלי דרגת טוהר של לפחות 925 ותכשיטי זהב של 18 קרט ומעלה.

זהב תכשיט מכון התקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד