י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האנטישמיות הגיעה גם ל"גן העדן" באנגליה

ילדיו של חרדי תושב עיר החוף האנגלית חוו פעמיים בתוך שבועיים, קריאות אנטישמיות מנהגי רכב ומשאית • "זה מקום שקט וטוב" סיפר האב • המשטרה המקומית חוקרת ומתייחסת למקרים כפשעי שנאה

חרדים בסטמפורד-היל בלונדון. אילוסטרציה. צילום: רויטרס
חרדים בסטמפורד-היל בלונדון. אילוסטרציה. צילום: רויטרס



שוב אנטישמיות, הפעם באנגליה: ילדים חרדים הותקפו מילולית, פעמיים בתוך שבועיים, בעיר החוף קנווי איילנד על ידי אנטישמים שצעקו לעברם קריאות גזעניות.

נפתלי נאה, בן 31, אב הילדים - חרדי תושב המקום דיווח למשטרה על שתי התקריות שחוו ילדיו הקטנים.

לאחרונה, התפרסמה העיר קונווי איילנד שנמצאת כ-70 קילומטר מלונדון, כמקום מתחרד, בעקבות עליית המחירים הדרסטית בבירה לונדון.

רשת ה-BBC צילמה בעיר סרט דוקומנטרי על חיי היהודים החרדים שהגיעו לגור בה. המקום תואר בסרט כ"גן עדן" שצמוד לחוף. כעת מסתבר, שהאנטישמיות נמצאת בכל מקום, גם ב"גן העדן".

אירוע האנטישמיות הראשון התרחש ב'לינק רוד' בשבת, 28 באפריל, כאשר אשתו של נפתלי - מרים, בת 30, צעדה עם שתי בנותיה בגילאי שש ושמונה ברחוב. לפתע, עבר במקום עם רכבו, גבר בשנות ה-30 לחייו גם הוא, ופתח בצעקות אנטישמיות נגד הילדות שנבהלו.

התקרית השניה התרחשה ביום שישי האחרון, בזמן שהאישה שהתה עם ארבעת ילדיה, שתי בנות ושני בנים בני עשר וחמש בגינה האחורית שלהם ב'לינק רוד'. נהג משאית עבר ליד החצר שלהם והחל לצעוק ולאיים שהוא הולך לתקוף אותם.

נהג המשאית ברח מהמקום כשראה שהאישה הגיעה לחצר. היא הספיקה רק לרשום את מספר לוחית הזיהוי של המשאית.

האבא נפתלי, אמר לאתר Eche המקומי, כי "זה כל כך קשה כאשר הילדים שלך באים אליך ואומרים, אבא אמרת לנו שקאנווי זה מקום שקט וטוב, אז למה צועקים עלינו פה".

"אני מנסה להרגיע אותם שזה אכן מקום שקט, והרוב המכריע של התושבים מאד נחמדים אלינו, ולדרך החיים שלנו, אבל האירועים האלה ממש זעזעו אותם, היו לנו כמה מקרים כאלה בעבר, אבל אף פעם לא כלפי הילדים שלנו". הוסיף נפתלי.

בשנה שעברה אירעו במקום מספר אירועים אנטישמיים, כשצעירים צעדו ברחובות ליד יהודים, הצדיעו במועל יד וקראו קריאות גזעניות. המקרים האחרונים הם הפעמים הראשונות שהקריאות האנטישמיות מכוונות נגד ילדים.

מהמשטרה המקומית נמסר כי הם עושים הכל כדי לתפוס את שני הגברים שאיימו וצעקו על התושבים החרדים, וכי המשטרה מתייחסת לאירועים כאל פשעי שנאה.
אנטישמיות לונדון קנווי איילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד