כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ביום ראשון: ועדת השרים תדון בחוק שימנע מלפיד מלכהן כראש ממשלה

זה היה נראה כגימיק של ליצמן, אך ביום ראשון ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת החוק שהגיש חה"כ אייכלר, לפיו מי שאינו מחזיק בתואר אקדמי או תורני לא יוכל לכהן כראש ממשלה

לפיד בסביבת החרדים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
לפיד בסביבת החרדים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



למרות שזה היה נראה כגימיק מבית היוצר של סגן השר יעקב ליצמן, ביום ראשון ועדת השרים לעניני חקיקה בראשות שרת המשפטים איילת שקד, תדון בחוק שיזם חה"כ יעקב ליצמן לפיו מי שאינו מחזיק בתואר לא יוכל לכהן כראש ממשלה.

את החוק הגיש חבר הכנסת ישראל אייכלר, לאחר שחה"כ ליצמן מונה לסגן שר, אשר אינו יכול להגיש חוקים.

החוק מבקש לקבוע כי "לא יתמנה לראש הממשלה מי שאינו בעל תואר אקדמי או בעל השכלה תורנית מקבילה".

בדברי ההסבר נכתב "מן הראוי שמי שמכהן בראשות הממשלה יהיה לפחות בעל תואר אקדמי או בעל השכלה תורנית מקבילה כפי הנדרש מכל פקיד בכיר במשרדי הממשלה. עליו להיות אדם רציני שעוסק בעשייה, בעל יכולת לימוד, עיון וכושר ניתוח".

"כישורים אלה נדרשים כדי להתמודד עם חומרים מסווגים ומצבים מסוכנים, תוך הפגנת שיקול דעת ויכולת ניהול תקשורת בין-אישית ברמה גבוהה מתוך גישה מכילה ומקבלת".

עוד נכתב בדברי ההסבר לחוק: "במסגרת תפקידו ראש הממשלה מקבל החלטות גורליות בנושאים שונים הכרוכים באחריות רבה והשלכות משמעותיות. במהלך כהונתו הוא נדרש לנושאים מדיניים, ביטחוניים, כלכליים וחברתיים הנוגעים לכל אזרח. מן הראוי כי מי שאמון על החלטות מעין אלו, יהיה בעל הבנה והתמצאות במבנה הארגוני והאנושי של מערכות השלטון".

כזכור, חה"כ ליצמן הודיע כי יגיש את החוק בזמן שהתפטר מכהונת השר, אך בינתיים מונה לסגן שר אחרי שחוקי השבת - המרכולים ושעות עבודה ומנוחה עברו בשלוש קריאות.

מי שיפגע מהחוק אם הוא יעבור יהיה ח"כ יאיר לפיד הטוען לכתר ושואף כבר בבחירות הקרובות להחליף את נתניהו בכס ראשות הממשלה אך לא מחזיק בשום תואר.
יאיר לפיד ראש ממשלה חוק לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד