כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

23 הרוגים ו-60 טילים: המספרים מאחורי ההפצצה הישראלית בסוריה

משרד ההגנה של רוסיה טען הבוקר כי הפיל חצי מהטילים ששיגרה הלילה ישראל לעבר מטרות איראניות במדינה • ארגון זכויות אדם סורי: בתקיפה נהרגו 23 בני אדם, מהם 5 מאנשיו של אסד • ליברמן מרגיע: "אין לנו עניין לכבוש את סוריה"

תקיפה בסוריה. אילוסטרציה. צילום: רויטרס
תקיפה בסוריה. אילוסטרציה. צילום: רויטרס



אמש, השתתפו 28 מטוסים של חיל האוויר הישראלי בפעולה בסוריה, במסגרתה נורו כ-60 טילים לעבר מטרות איראניות. משרד ההגנה הרוסי מסר הבוקר כי יותר ממחצית הטילים ששוגרו בידי ישראל - יורטו ע"י מערכות ההגנה של סוריה.

ארגון זכויות אדם סורי מסר לאחר התקיפה כי נהרגו בה 23 בני אדם, לפחות חמישה מהם משתייכים למשטרו של אסד.


תיעוד שיגור הטילים מסוריה כפי שהופץ ברשתות החברתיות.

משרד ההגנה הרוסי מסר עוד כי התקיפה כוונה נגד מטרות איראניות, בהם בסיסם ומערכות הגנה אווירית.

בתוך כך, שר הביטחון אביגדור ליברמן נאם הבוקר בכנס הרצליה, ואמר בין היתר כי "הבוקר הספקתי לראות כמה תכניות ופרשנויות, אני מזהיר קודם כל משאננות וזחיחות דעת, זה לא ניצחון סוחף, זה לא קרב סטלינגרד, הכל באמת מוגבל כרגע לעימות בינינו לכוח קודס האיראני הממוקם בסוריה ונראה לי שכולם רוצים לתחום את העימות הזה בדיוק למשבצת הזאת".

"בתוך סוריה", הוסיף ליברמן. "יש את כוח קודס ואנחנו כמובן כנגד כוח קודס בסוריה. אני לא בטוח שגם באיראן כולם מסכימים לאותה פעלתנות ואותה מדיניות מטורפת של אותם קנאים מכוח קודס בתוך סוריה".

עוד הוסיף ליברמן והרגיע, "כמו שאמרתי אין לנו שום עניין לכבוש את סוריה, אנחנו לא מתערבים במלחמת האזרחים שם, אנחנו לא מתערבים אצל שכנינו בכלל ואנחנו מאוד מקווים שיום אחד יניחו ויפסיקו לדבר על השמדת מדינת ישראל".
סוריה תקיפה איראן רוסיה משרד ההגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד