י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הנער ניסה להסיט את התריס - והשכנה יצאה לרדוף אחריו

"אם אני אתלונן עליך למשטרה, יהיה גם לך וגם להם כתם לכל החיים. אני נותנת לך הזדמנות אחת. אם מהרגע הזה תיקח את עצמך בידיים ותעזוב את השטויות והחברים שמדרדרים אותך, הסוד שלך ילך איתי ואף אחד לא יידע ממנו. אם אני אראה שאתה ממשיך אני אגש למשטרה". היא סיימה לדבר, הסתובבה והלכה, בעוד הוא נשאר נדהם ונסער

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



ידוע כי כל המציל נפש אחת מישראל, מציל עולם ומלואו. אלא שלפעמים אדם מציל נפש בישראל וסולל את הדרך לישועה ולהצלה שלו עצמו.

היא הייתה מהאמהות הפעילות והמתעניינות. כזו שידעה לא רק מה מצבם של ילדיה במוסדות החינוכיים אלא גם התעניינה לדעת מיהם שותפיהם לספסל הלימודים. בנוסף הייתה אשת חסד ידועה בשכונה בה התגוררה.

באחד הערבים בעוד היא משכיבה את ילדיה, היא שמעה רחשים חשודים מאזור החצר. לאחר שילדיה הלכו כבר לישון והיא נכנסה לחדרה, היא רואה לחרדתה שמישהו מבחוץ מנסה להזיז את תריס החלון. "לא יודעת מאיפה הגיעה אלי ההחלטה הפנימית והאומץ לצאת לראות מי זה" היא משחזרת.

כשיצאה הספיקה לזהות שהדמות הבורחת היא אחד מחבריו של בנה לספסל הלימודים. ילד ממשפחה טובה שהתמודד עם קשיים רגשיים באותם ימים. היא לא חשבה פעמיים ורצה אחריו. אחרי מספר דקות של ריצה מטורפת היא הצליחה להשיגו ולתופסו. פחד היה בעיניו - הוא זיהה את אמו של בן כיתתו וכבר הכין עצמו לגרוע מכל.

אלא שהיא הפתיעה אותו לגמרי: "אני מכירה אותך ואת המשפחה שלך" היא אמרה לו "אתה ממשפחה טובה. חבל עליך וחבל על המשפחה שלך. אם אני אתלונן עליך למשטרה, יהיה גם לך וגם להם כתם לכל החיים. אני נותנת לך הזדמנות אחת. אם מהרגע הזה תיקח את עצמך בידיים ותעזוב את השטויות והחברים שמדרדרים אותך, הסוד שלך ילך איתי ואף אחד לא יידע ממנו. אם אני אראה שאתה ממשיך אני אגש למשטרה". היא סיימה לדבר, הסתובבה והלכה, בעוד הוא נשאר נדהם ונסער.

הוא לקח בשתי ידיים את ההזדמנות שניתנה לו והיא עמדה בדיבורה. בכל הפעמים שנפגשו בבית הספר באירועים הכיתתיים, היא לא רמזה אפילו במבט שהיא מכירה אותו מעבר להיותו בן כיתתו של בנה. את אמו המשיכה כרגיל לברך לשלום ותו לא.

כשמלאו לנער 18 הוא ביקש מאמו להזמין את השכנה. הוא הסביר לה שיש לה משהו חשוב לספר לה ולאביו. האמא לא הבינה מה לו ולשכנה, הרי הוא ובנה מעולם לא היו חברים של ממש וגם בין ההורים לא הייתה חברות קרובה במיוחד, אלא שהנער התעקש.

האמא דפקה על בית השכנה, הזמינה אותה ושאלה מה לה ולבנה, אלא שזו עשתה עצמה כלא יודעת על מה מדובר. יחד עם זאת הסכימה ללכת עם האמא אל הבית. "ספרת לה?" שאל הנער "אין לי מה לספר" ענתה "אם לך יש משהו לספר, אתה תמיד יכול לספר לנו ונשמע" הנער התעקש לספר את סיפור הצלתו. ניתן לתאר את התרגשות האם ואת הכרת הטוב שמעולם לא הפסיקה להביע בכל הזדמנות לזו שנתנה לבנה הזדמנות להציל את עצמו ואת כבוד משפחתו.

קטונו מלעשות חשבונות שמיים ולנחש נסתרות דרכי הקל. אלא שידוע כי בורא עולם גומל לחסידיו מידה כנגד מידה. אין אנחנו יודעים אילו זכויות עומדות לו לאדם בעת צרה. אבל ידוע שהרבה שנים אחרי שאירע המקרה, אותה אמא באה אל ביתו של הגר"י אדלשטיין זצ"ל בוכייה ונסערת לבקש הזדמנות שנייה. הזדמנות שנייה עבור בנה שחלה במחלה הנוראה. הצדיק גזר וקדוש ברוך קיים. בדרך מלאת ניסים ונפלאות הוא חזר אליה. יהי רצון שהשם ימשיך לשלוח לו בריאות איתנה בכלל כל עמו ישראל וכל הזקוקים לישועה.

נאמר עולם חסד ייבנה. אדם עושה חסד לזקוק באותה שעה וסולל לעצמו שביל חסד לעת שהוא עצמו יזדקק לה.

יהי רצון שנזכה לגמול חסדים מתוך אהבת חינם ואולי בזכות זה נזכה לקבל בקרוב את התורה הקדושה בבית השלישי שייבנה במהרה.
רבי יעקב אדלשטיין משטרה תלונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד