ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הפך לחזקה: צבי וייס מונה בפעם השלישית

הנהלת בית הכנסת הגדול בירושלים הודיעה אמש כי החזן צבי וייס מונה גם השנה לעבור לפני התיבה בסליחות הראשונות ובימים הנוראים, זו הפעם השלישית • החזן ל'בחדרי': "זו זכות גדולה לעבור לפני התיבה במקום חשוב זה, בליווי המקהלה הטובה בעולם. אני מודה להנהלה ולמתפללים על האמון"

צבי וייס. צילום: יח"צ
צבי וייס. צילום: יח"צ



הנהלת בית הכנסת הגדול בירושלים הודיעה אמש כי החזן צבי וייס מונה גם השנה לעבור לפני התיבה בסליחות הראשונות ובימים הנוראים.

בהודעה הרשמית שיצאה נאמר כי "הננו שמחים להודיע שהחזן הנודע צבי וייס יעבור לפני התיבה בבית הכנסת הגדול בירושלים בימים הנוראים הבאים עלינו לטובה זו הפעם השלישית - סליחות ראשונות, ראש השנה ויום הכיפורים בליווי מקהלת בית הכנסת הגדול בירושלים בניצוחו של אלי יפה".

כאמור זו הפעם השלישית בה עובר הכישרון הצעיר לפני התיבה במקום שלדעת רבים נחשב בית הכנסת החשוב והפופולרי בארץ ובעולם, מה שמעיד על האמון ושביעות הרצון בקרב חברי ההנהלה ומתפללי בית הכנסת.

לפני התיבה בבית הכנסת הגדול בירושלים עברו במהלך שנות קיומו אין ספור חזנים, חלקם הלא מבוטל מהשורה הראשונה, כאשר גם חזנים צעירים זכו להשמיע את קולם בהיכל החשוב. לפניו של וייס היה החזן הוותיק חיים אדלר, שבשעה זו טרם ידוע היכן יתפלל בימים הנוראים.

החזן צבי וייס אומר ל׳בחדרי חרדים׳: "זו זכות גדולה עבורי לעבור לפני התיבה בבית הכנסת הגדול בירושלים, בליוויה של מקהלת בית הכנסת הגדול בניצוחו של מאסטרו אלי יפה. לעניות דעתי, מקהלה זו היא מקבלת החזנות הטובה בעולם".

הכישרון הצעיר חותם: "אני מודה להנהלה ולמתפללים על מתן האמון. כולי תפילה שגם השנה אוכל לבצע את שליחותי כיאות, ושתפילותינו יתקבלו ברצון לפני אדון כל".

יהודה קלמן, מנהלו האישי של החזן וייס, קיבל בהערכה רבה את החלטת הנהלת בית הכנסת הגדול בירושלים. "במת ביה"כ הגדול בירושלים נחשבת כבמה המכובדת ביותר בארץ" אומר קלמן ל'בחדרי חרדים'.

קלמן מוסיף כי "התרגשתי מאוד לפני כשנתיים שקיבל את שיחת הטלפון מהנהלת ביהכנ"ס הגדול, שביקשה לתת לחזן וייס את הבמה לימים הנוראים. משנה לשנה כשמגיעה שיחת הטלפון ההתרגשות רק גוברת, מידיעה ומהערכת במה מכובדת זו".

"בית הכנסת הגדול בירושלים מהווה מוקד משיכה לכל גווני הציבור היהודי בארץ ובעולם. מכבד ומרגש שצבי וייס נבחר שוב לשמש בו כחזן בתפילות הימים הנוראים הבעל"ט", חותם קלמן.
צבי וייס בית הכנסת הגדול ירושלים ימים נוראים אלי יפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד