י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

איראן תפתח במלחמה? הכירו את גפני הביטחוניסט

יו"ר ועדת הכספים יורה לכל הכיוונים: על טראמפ: "נס גלוי - הוא ידיד ישראל" • על חוק הגיוס: "אין לנו שום התנגדות לועדה שליברמן הקים במשרד הבטחון" ומוסיף, אמרתי לשופט אליקים רובינשטיין, שאם ילד בגיל חמש בחיידר היה כותב את זה - היו זורקים אותו מהחיידר" • חושף: "ראש הממשלה נתניהו זימן אליו את השר לוין ורגב, כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד"

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90



עם פתיחת כנס הקיץ, וכשעל השולחן האתגרים החרדים והביטחוניים, הגיע הערב יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, לראיון עם בני רבינוביץ ועו"ד משה מורגנשטרן בתוכנית "ביני ובינך" ב"קול ברמה".

בראשית דבריו התייחס יו"ר ועדת הכספים למצב הביטחוני באזור ואמר כי, "בחירתו של מנהיג המעצמה הגדולה בעולם טראמפ היא נס גלוי, שאנו מודים עליו לקב"ה. תמונת המצב המדינית, הבטחונית וגם הכלכלית היא, שיושב נשיא בארה"ב שהוא ידיד ישראל".

גפני הצהיר "אני נגד מלחמה, אבל לפעמים יש מצב שנקלעים למצב מלחמתי שנכפית עלינו. אני תומך בעמדת הנשיא טראמפ והמהלכים שלו הם לטובתינו וגם במהלכים של נתניהו. לדעתי, הוא לא מתלהם". גפני מעריך שלא תהיה מלחמה בצפון. "איראן מסיבותיה לא מעוניינת במלחמה. מהיכרותי עם האנשים שעוסקים בנושא, הם לא יפעלו כדי להביא את המצב לכלל מלחמה".

גפני נשאל במהלך הראיון על התנהלותו של ליברמן כשר הבטחון ואמר כי "ליברמן כשר בטחון הוא שונה מהיות ח"כ באופוזיציה. ההתבטאויות המזעזעות שהיו לו בעבר, לא קיימות היום. הוא עובד יחד עם ראש הממשלה, וגם הוא עצמו, האיש יודע את האחריות שלפניו. התנהגותו כשר בטחון נכון להיום, אינה מתלהמת. ליברמן הוא ליברמן לטוב ולרע. אנחנו מכירים את האיש הרבה שנים, אבל כשר בטחון הוא אינו מתלהם, ויודע את האחריות המוטלת על כתפיו, ויש גם את ראש הממשלה".

בנוסף גפני סיפר כי לא ישתתף בטקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים.

"אם חוק הגיוס לא יעבור עד סוף המושב - לא יהיה ממשלה"



גפני בראיון

חה"כ גפני נשאל על חוק הגיוס והמאמצים להגיע לפתרון "בניגוד למה שמתפרסם, חוק הגיוס מתקדם ואני מקווה שנתקדם מהר. אין לנו שום התנגדות לוועדה שליברמן הקים במשרד הבטחון", אמר גפני שהוסיף כי "כל החוקים שעשינו בנושא, היו בתיאום עם משרד הבטחון והצבא, כולל החוק האחרון שנפסל בבג"צ. העובדה שבג"צ פוסל חוקים, היא לא ידיעה חדשותיות, כי הכל נפסל בבג"צ. בבית המשפט העליון הם בורים ועמי ארצות. הם לא יודעים ואין להם אפילו מושג מה זה לומדי תורה, ולכן הם לא מבינים מה החוק הזה. במקומם הייתי יושב בצד. אמרתי לשופט אליקים רובינשטיין, שכתב בהחלטה דברי תורה, שאם ילד בגיל חמש בחיידר היה כותב את זה - היו זורקים אותו מהחיידר".

גפני המשיך והצהיר "הדד-ליין מוכר לכולם והוא חרוט באותיות של אש על הקיר של הכנסת וגם של הממשלה. אם עד סוף מושב הקיץ לא יהיה חוק שיסדיר את הנושא, אין ממשלה והולכים לבחירות. ראש הממשלה גם דיבר על הנושא בישיבה האחרונה של ראשי סיעות הקואליציה נתניהו רוצה את החוק. כבר בעבר נתקלנו שהוא לא רצה פרטים שעבורינו היו קריטיים.אני מעריך במקרה הזה, שהוא ירצה להעביר את החוק".

גפני שנשאל על התקפות ליברמן בנושאי דת ומדינה אמר כי "כבר הוכח, שזה לא ישנה שום דבר מבחינת המנדטים. הרי מי שנלחם נגד חוק הגיוס היה ליברמן. ומה קרה? ליברמן לא עולה בכל הסקרים, אבל מי כן מקבלת מנדטים, זו מי שהיתה חברת המפלגה שלו, ח"כ אורלי לוי, והיא מקבלת מנדטים בסדר גודל שאיש לא ציפה שתקבל". גפני הוסיף וניתח את המצב הפוליטי "כולם רואים שליברמן לא עולה למרות שהוא קיצוני בנושאי דת ומדינה, ומי עולה? אורלי לוי, שבנושאי דת ומדינה קרובה אלינו מאוד. והיא מקבלת מנדטים, כי מה שמעניין את הציבור היום מאוד באופן חד משמעי, זה לא דת ומדינה. מה שמעניין את הציבור זה הנושא החברתי, האם אדם מביא פרנסה בסוף החודש למשפחה, יכול לקנות דירה. אורלי לוי עובדת בנושאים האלו, ולכן היא מקבלת מנדטים.זו הוכחה ברורה, שנושא דת ומדינה, הפך לנושא שולי במערכת הציבורית בישראל".

לסיום דבריו חשף יו"ר ועדת הכספים כי בעקבות חילולי השבת במהלך השבת האחרונה שהתקיים במימון משרדי הממשלה, "ראש הממשלה נתניהו זימן אליו את השר לוין ורגב, כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד", חשף גפני.
משה גפני חוק הגיוס דונאלד טראמפ איראן מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד