י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

קיבלה סמיכה: החרדית הראשונה שתפסוק הלכות

הכירו את דינה ברויאר מאנגליה, שהפכה השבוע רשמית לחרדית הראשונה שקיבלה 'סמיכה' • ברויאר למדה לרבנות בישיבת "מהרט" בניו יורק, שם מסמיכים נשים חרדיות לפוסקות הלכה. בחודש הקרוב מתוכנן במוסד הרבני לנשים טקס גדול לכל הנשים שהוסמכו ל"פוסקות הלכה"

צילום אילוסטרציה: SEO
צילום אילוסטרציה: SEO



הכירו את דינה ברויאר מאנגליה, שהפכה השבוע רשמית לחרדית הראשונה שקיבלה 'סמיכה'.

מי שהסמיך את "פוסקת ההלכות" החדשה, הוא הרב דניאל שפרבר שמתגורר בירושלים, לאחר שבחן אותה במשך שעתיים. הרב דניאל שפרבר הוא נכדו של הרב דוד שפרבר, מי שהיה חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. הוא למד בישיבת קול תורה ובישיבת חברון בירושלים.

הרב דניאל שפרבר הוא גם בעל תואר בתולדות האמנות, ביהדות, ובהיסטוריה של העת העתיקה, הוא גם כיהן כפרופסור בישיבה יוניברסיטי בבית המדרש לרבנים באמריקה, באוניברסיטת הרווארד ובאוניברסיטת מנצ'סטר.

כאמור הרב דניאל הסמיך את דינה ברואר, ילידת איטליה להורים יוצאי מרוקו, "אני מכנה את עצמי רבנית, זה מה שלמדתי לעשות, וזה מה שאני מתכוונת לעשות" כך סיפרה לאתר Britain's Jewish News.

הג'ואיש כרוניקל מדווח כי היא למדה לרבנות ב"בית המדרש לנשים - מהר"ת" בניו יורק, שם מסמיכים נשים חרדיות לפוסקות הלכה. בחודש הקרוב מתוכנן במוסד הרבני לנשים טקס גדול לכל הנשים שהוסמכו לרבניות.

"אני רציתי להראות לבנות ונשים שזה משהו שאנחנו הנשים יכולות לעשות, זה לא רק לגברים, וזה משהו שאשה צריכה לשאוף אליו. נשים צעירות שיגיעו לאן שהן שואפות, אין שום גבול, נשים יכולות להגיע גם להיות פוסקות הלכה".
פוסקת הלכה חרדית דינה ברויאר סמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד