כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נשיא איראן רוחאני במסר מפוייס: "פנינו להרגעת המתיחות באזור"

רוחאני שוחח עם קנצלרית גרמניה וביקש להעביר מסר פייסני • קודם לכן אמר שר החוץ של בחריין כי, "כל עוד איראן מפרה את הסטטוס קוו באזור, וממלאת את המדינות באזור בכוחות צבא ובטילים, זכותה של ישראל, להגן על עצמה ולהשמיד את הסכנה"

רוחאני. צילום: רויטרס
רוחאני. צילום: רויטרס



שלושה ימים לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין עם איראן, ופחות מיממה לאחר שישראל תקפה והשמידה מטרות איראניות בסוריה, נשיא איראן חסן רוחאני מבקש להרגיע, "פנינו להרגעת המתיחות באזור".

בשיחה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אמר רוחאני, "איראן תמיד חתרה להרגעת המתיחות באזור, ושואפת לחזק את הביטחון והיציבות באזור".

המסר המרגיע של הנשיא האיראני מגיע על רקע דבריו של שר החוץ של בחריין חאלד בן אחמד אל-חליפה, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "כל עוד איראן מפרה את הסטטוס קוו באזור, וממלאת את המדינות באזור בכוחות צבא ובטילים, זכותה של כל מדינה באזור, כולל ישראל, להגן על עצמה ולהשמיד את הסכנה".

תוך כך, העיתון הכווייתי אל-ג׳רידה מדווח כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הבטיח לראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך אירוחו במוסקבה, כי ארצו לא תעביר לצבא הסורי את מערכות טילי S300, שעלולות לסכן את פעילות מטוסי חיל האוויר בסוריה. ‎

מוקדם יותר אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי רוסיה מודאגת מההתפחות באזור. כמו כן, אתמול, לאחר פגישתם של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר לברוב, "הדגשנו את חשיבות האיפוק, כדי למנוע פעולות שעשויות להיות פרובוקטיביות".

ארה"ב ובריטניה גינו את ירי הטילים משטח סוריה לעבר ישראל. קנצלרית גרמניה ונשיא צרפת עמנואל מקרון מסרו הודעה מיוחדת ובה קראו לריסון התקיפות.

בתוך כך נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. השניים דנו בתוקפנות האיראנית, בהתפתחויות האחרונות באזור ובמצב בסוריה.

רה"מ נתניהו הביע את הערכתו על עמדתה של בריטניה, שגינתה את ירי הטילים מאיראן ותמכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה.
חסן רוחאני נשיא איראן מסר קנצלרית גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד