י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תביעה נגד החרדים: "אתם גזענים" התגובה: "נילחם בציפורניים"

תביעה קנטרנית הוגשה בימים האחרונים לבית משפט העליון בלונדון נגד איגוד הדיור היהודי בשכונה החרדית על ידי שתי משפחות שאינן יהודיות הטוענות לאפליה • מקימת האיגוד לא נרתעת ומבטיחה "אני עומדת להילחם בשיניים ובציפורניים"

בנין דירות בלונדון. צילום אילוסטרציה: pixabay
בנין דירות בלונדון. צילום אילוסטרציה: pixabay



בלונדון מתנהלת תביעה נגד אגודת הדיור היהודית בשכונת סטמפורד היל, זאת עקב כך שהאגודה בשיתוף העירייה לא נותנת לגויים לרכוש דירות מוזלות בשכונות החרדיות.

בית משפט העליון בלונדון ידון בחודשים הקרובים בתביעה שהגישו שתי משפחות לא יהודיות נגד האגודה היהודית לדיור שנמצאת תחת "אגודת ישראל" בלונדון, ועובדת בשיתוף עם העירייה.

התובעים טוענים שהם לא יכולים לקבל דירות מוזלות ברחוב בו הם רוצים, מאחר והם לא יהודים.

אגודת הדיור היהודית מסרה בתגובה לתביעה, כי היא תילחם על כך, שהם לא יקנו דירות איפה שהם רוצים.

"התובעים עושים לנו בדווקא, האגודה לדיור עובדת עם העירייה, הם מקבלים דירות מוזלות בשביל הקהילה החרדית המקומית, אין מספיק דירות מוזלות, אז דואגים קודם למי שבאמת זקוק לדירה, והיהודים החרדים קודמים, כי גם הגויים יכולים לקנות דירות מוזלות, בדיוק שני רחובות ליד הרחובות של החרדים" אומר ל'בחדרי חרדים' חרדי לונדוני.

"אין שום סיבה שהגויים ידחפו את עצמם לתוך רחוב צפוף של חרדים, מה יש להם לחפש פה? אנחנו לא קונים דירות בשכונות שלהם, והם לא צריכים לדחוף את עצמם אצלנו, אם לא היה להם אפשרות לקנות בכלל, כמובן שלא היינו מונעים מהם, אבל הם כן יכולים לקנות, בדיוק שני רחובות ליד, הם סתם רוצים להציק לנו".

איטה סימונס, שהקימה את אגודת הדיור ב-1981, אמרה לאתר ג'ואיש קרוניקל' כי "הם מנסים לשנות את המטרה שלשמה הוקם הארגון, למה גויים ירצו לגור ברחוב מלא בחסידים?" שאלה.

"אנשים פה מחכים שנים לדירה מוזלת, הגויים יכולים לקנות שני רחובות בהמשך, זה לא הגיוני התלונות שלהם". הוסיפה סימונס.

"ברור שאני עומדת להילחם בשיניים ובציפורניים, עד המסמר האחרון. אני לא מתכוון להרפות. אני אלחם בזה בכל האנרגיה שבי", הבהירה לסיום.
לונדון תביעה סטמפורד היל דיור אפלייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד