י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מה "הבעיה" של הסופרת עם החרדים? "אנחנו צריכים לפרנס אותם"

"חרדים? גם בעיה. אנחנו צריכים לפרנס את העשרה שלהם". הציטוט המביש הזה ועוד - רשומים על שמה של הסופרת המוכרת שחיברה מעל עשרה ספרים, אשר התבטאה בשלל משפטים מקוממים נגד החרדים בראיון ל'גלובס' ובתגובתה לדבריה ל'בחדרי'

אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90



הסופרת המפורסמת יהודית קציר התראיינה אמש (חמישי) למגזין 'ליידי גלובס'. בראיון שבו פרסה בפני הקוראים את עמדותיה, היא אמרה גם כמה אמירות מקוממות. "אנחנו לא יכולים ללדת ילד שלישי כי אנחנו צריכים לפרנס את העשרה שלהם", כך אמרה הסופרת כשנשאלה על הציבור החרדי.

יהודית קציר היא סופרת מוכרת שכתבה למעלה מעשרה ספרים שתורגמו לשפות זרות ונמכרו ברחבי העולם. בראיון אותו נתנה, היא מספרת כי היא "פסימית ביחס למה שקורה פה בארץ" וכי "פעם היא חשבה שבני אדם הם זן נפלא".

קציר סיפרה בראיון כי היא מודאגת מהניסיון מההקצנה, מהקיטוב, מההידרדרות בדמוקרטיה ובחופש הביטוי, וגם מהניסיון לכפות עלינו הדתות למיניהן. לאחר מכן היא פירטה את דעתה על הציבור הדתי לאומי ואמרה כי בעתיד הם ישלטו והיא וכשכמותה יהפכו לרדופים: "לא מן הנמנע שבעוד 20 שנה הימין הדתי-לאומי יהיה הקבוצה השלטת ואנשים כמוני יהיו מיעוט, שלא לומר מיעוט נרדף".

את הציבור החרדי היא בחרה להגדיר בפשטות כ'בעיה' והאשימה את המגזר החרדי במיעוט הילדים בציבור החילוני, שכן החילונים צריכים לממן את ילדי החרדים ומסיבה זו אינם יכולים להרשות לעצמם ללדת מספר גדול של ילדים: "חרדים? גם בעיה. אנחנו לא יכולים לעשות ילד שלישי כי אנחנו צריכים לפרנס את העשרה שלהם".

נראה כי הסופרת מודאגת במיוחד מהמתרחש בארץ ומההדרדרות בכל החזיתות וגם החזית הפוליטית מפחידה אותה: "אני מדוכאת מזה שבנימין נתניהו הוא ראש הממשלה שלנו, ואני חוששת שמי שיבוא אחריו לא בהכרח יהיה יותר טוב".

הסופרת יהודית קציר הוציאה למעלה מ-10 ספרים, זכתה בפרסים רבים ושמשה השנה כחברת ועדת פרס ישראל לספרות.

קציר השיבה בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "אני מכבדת את אורח החיים היהודי דתי. קשה לי עם החרדים כקבוצה שמנצלת את כוחה הפוליטי על מנת להימנע מהשתתפות בנטל. קשה לי עם גברים שאינם עובדים לפרנסתם ומתקיימים מקצבאות במימון המדינה, כלומר ממיסי האזרחים העובדים".

לטענתה בתגובתה: "אין לי בעיה עם פרו ורבו, אם ההורים יכולים לפרנס את ילדיהם. קשה לי עם הניסיונות לכפות הפרדה בין גברים לנשים במקומות לימודים ועבודה ובתחבורה הציבורית. קשה לי שקשה לחרדים לראות פרסומות שמופיעות בהן נשים במרחב הציבורי. ראיתי שאפילו קשקשו על שטרות שמופיעות בהן המשוררות רחל ולאה גולדברג מנוחתן עדן... אני מקווה שזה מקרה חריג ושחרדים לא באמת מודאגים מפנים של משוררות מתות על שטרות כסף".

עוד היא אומרת בתגובה לסיום: "החילונים השלימו עם כך שאין תחבורה ציבורית בשבת, עם כך שרוב החרדים לא מתגייסים לצה"ל ועוד. אני סבורה שהחרדים יכולים לכבד גם את אורח החיים של החילוניים, שבינתיים הם הרוב".
יהודית קציר התבטאות מקוממת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד