י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בעל המסעדה הכשרה נשבר: שוקל לסגור אותה

למרות שאמר ל'בחדרי חרדים' כי הוא לא נרתע מההתנכלויות וימשיך להפעיל את המסעדה, נראה שסמי נשבר והוא שוקל ברצינות לסגור אותה • "זה חוסר אחריות להמשיך כך במסעדה ללא אמצעי בטחון קבועים"

הנזק למסעדה באחת הפעמים. צילום מסך מאתר AT5
הנזק למסעדה באחת הפעמים. צילום מסך מאתר AT5



בעל המסעדה היהודית הכשרה 'כרמל' באמסטרדם שבהולנד הסובלת לאחרונה מהתנכלויות מצד מוסלמים שתוקפים את המסעדה ומזיקים לה, מאחר והבעלים מתעקש לשים דגל ישראל ענק מעל הכניסה, שוקל לסגור אותה.

הרמן לונשטיין עורך דינו של הבעלים סמי בר-און, ישראלי שהיגר להולנד והתגורר בעבר בבאר שבע, אמר לאתר ההולנדי "הט פארוול דיילי" כי "הלקוח שלו חש כי זה חוסר אחריות להמשיך כך במסעדה ללא אמצעי בטחון קבועים".

"אם הרשויות לא יתנו הגנה למרשי, הוא יאלץ לסגור" הוסיף עורך הדין.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בדצמבר האחרון - מהגר סורי בן 29 ניפץ את חלון המסעדה בעודו מחזיק בדגל פלסטין, אחר כך פרץ למסעדה ותלש את דגל ישראל כששני שוטרים צופים בו, ורק לאחר שסיים להשחית את המסעדה הוא נעצר, הוא הואשם בגין וונדליזם ולא על בגין פשע שנאה - דבר שעורר את זעמם של יהודי המקום.



בעל המסעדה סמי בר אוןצילום: בעל המסעדה סמי בר און
בעל המסעדה סמי בר און


מאז האירוע נופצו שוב ושוב חלונות המסעדה, וכן נגרמו נזקים נוספים, המשטרה מגבירה את האבטחה לאחר כל תקרית, אך היא עוזבת זמן קצר לאחר מכן, ואז שוב מוסלמים חזרים ותוקפים אותה.


(בעל המסעדה בראיון. צילום: פיני ק.)

סמי בר-און טוען כי ראש העיר מסרב להיפגש עמו בנושא, אבל דובר העירייה אמר כי בר-און דחה כמה הצעות מטעם העירייה להפגש עם פקידים פשוטים יותר.

כזכור, סמי בר און אמר ל'בחדרי חרדים' בתיעוד וידאו לפני מספר חודשים כי "אני לא מפחד מאף אחד, ואני אשאר פה על אפם ועל חמתם" אך ככל הנראה ההתנכלויות הגיעו עד נפש והפכו לבלתי נסבלים, מה שמקרב אותו להחלטה על סגירת המסעדה.
מסעדה כשרה אנטישמיות אמסטרדם מוסלמים התנכלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד