י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עם צאת השבת: צה"ל חשף והפציץ מנהרת טרור בסמוך למעבר ארז

בסמוך לצאת השבת, הפציץ צה"ל וניטרל מנהרת טרור של חמאס בסמוך למעבר ארז על גבול ישראל. אלפי פלסטינים התפרעו והעלו באש צינורות גז ומסוע בשווי מיליוני שקלים, בסמוך למעבר כרם שלום. המעבר נסגר עד להודעה חדשה • צפו בתיעוד

צילום: עבדל רחים חאטיב, פלאש90
צילום: עבדל רחים חאטיב, פלאש90



מנהרה נוטרלה במוצאי שבת: מנהרת טרור התקפית במרחב מעבר ארז. הערב (שבת) נוטרלה מנהרת טרור התקפית נוספת של ארגון הטרור חמאס במרחב מעבר ארז. תוואי המנהרה נוטרל באמצעות תקיפת מטוסי קרב.

לפי הודעת צה"ל, מדובר במנהרה שאותרה בשלבי חפירה בפרימטר הביטחוני, מטרים ספורים משטח ישראל. המנהרה יועדה להגיע לשטח ישראל בסמוך ליישוב ישראלי ולמעבר ארז, המשמש כמעבר הומניטרי.

לפי הודעת דובר צה"ל, "זיהוי המנהרה ונטרולה הוא חלק ממאמץ מתמשך לסיכול הטרור התת קרקעי של ארגוני הטרור ברצועת עזה ובראשם ארגון הטרור חמאס, מאמץ מבצעי, מודיעיני וטכנולוגי אשר הוגבר בשנה האחרונה, ואליו הצטרפו טכנולוגיות מתקדמות שמוסיפות להשתפר כל העת, כמו זו המאפשרת איתור מדויק של המנהרה בטרם חצתה את הגדר. כל זאת לצד המשך בניית המכשול התת קרקעי".

מנהרת הטרור שנוטרלה הערב סמוכה למעבר ארז, המשמש למעבר רגלי לצרכים הומניטריים, מצטרפת למנהרת הטרור שנחפרה תחת מעבר כרם שלום ונוטרלה בינואר האחרון.

"צה"ל", כך לשון הודעת דו"צ, "שב ומזהיר מפני הגעה למרחב הגדר במהלך האירועים האלימים אליהם מכווין חמאס ב-14-15 למאי 2018, לא יאפשר פגיעה בביטחון אזרחי ישראל וריבונותה וימשיך לפעול בנחישות כנגד הטרור מעל ומתחת לקרקע.


צילום: דו"צ

תוך כך, אתמול הפגינו 15 אלף פלסטינים בגבול רצועת עזה, כמדי יום שישי בשבועות האחרונים. הם הבעירו צמיגים, יידו על כוחות צה"ל רימונים, מטעני צינור ואבנים, והעיפו עפיפוני תבערה.

במהלך ההתפרעויות בגבול הרצועה השחיתו מפגינים מוקדים בצדו הפלסטיני של מעבר הסחורות בכרם שלום והציתו אותו. הם פגעו בצינורות המובילים גז מישראל לרצועת עזה, צינורות שאמורים לשרת דווקא את הפלסטינים ולדאוג לרווחתם. היום החליט שר הביטחון אביגדור ליברמן לסגור את המעבר עד להודעה חדשה.

בשל כך אישר שר הביטחון אביגדור ליברמן את המלצת צה"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון על סגירת מעבר כרם שלום החל ממחר (יום א׳ 13.5) ועד להודעה חדשה. המעבר סגור מלבד לסוגיות הומניטריות שיאושרו באופן פרטני.

סגירת המעבר תתקיים עד להשלמת תיקון הנזקים שנגרמו כתוצאה מהפרת הסדר ויפתח שוב בהתאם להערכת המצב. ארגון הטרור חמאס מוביל בשבועות האחרונים ביתר שאת פעולות טרור בכסות של הפרות סדר אלימות- פוגע ברווחת חייהם של תושבי עזה ומשתק את עורקי החיים שלה.
ישראל ומדינות רבות בעולם פועלות להכנסת סחורות- מזון, ציוד ודלקים לאזרחי הרצועה וחמאס מונע את הגעתן ומבצע פעילות שמסכנת את הפעלת המעברים לרצועה.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "חמאס מפזרת ססמאות על רצונה ב'הודנה' ארוכת טווח, אבל בפועל ממשיכה לחפור מנהרות טרור לשטח מדינת ישראל. אנחנו לא קונים את הבלוף הזה. נמשיך, כמו הערב, לפגוע בתשתיות הטרור. הנוסחה היחידה שבאה בחשבון היא פירוז תמורת שיקום".

















מנהרת טרור עזה חמאס צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד