ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

המעצר של יו"ר השומרים: המשטרה ביצעה האזנות סתר

בבורו פארק מתקשים לעכל את דבר מעצרו של יו"ר ארגון 'השומרים', אך נראה כי המשטרה עקבה אחריו כמה חודשים ורק לאחר מכן עצרה אותו בחמישי האחרון

אילוסטרציה. פלאש 90
אילוסטרציה. פלאש 90 צילום: פלאש 90



ביום חמישי האחרון עצרה המשטרה בברוקלין את ראש ארגון 'השומרים' בבורו פארק, העצור הוא זה שהקים את הארגון המקומי לפני 30 שנה.

הוא נעצר באשמת פגיעה בצעירה חרדית בת 16 והוגש נגדו כתב האישום בגין מעשים חמורים ואסורים שביצע בה לכאורה.

על פי הדיווח ב'ניו יורק פוסט', המעצר בוצע לאחר האזנת סתר של המשטרה, שהאזינה לשיחת טלפון בין החשוד לבין הצעירה החרדית. המשטרה לא פרסמה את תוכן השיחה ואת פירוט המעשים בהן הוא חשוד, מלבד זה שהוא חשוד בביצוע מעשים חמורים, אך הדגישה שבשיחה ביניהם "שני הצדדים הכירו היטב אחד את השני".

עוד מדווח ה'ניו יורק פוסט', כי הפרטים הגיעו למשטרה לאחר שהצעירה סיפרה למטפלת שעזרה לה על מה שעובר עליה, והמטפלת היא זו שפנתה בתלונה למשטרה. ביהמ"ש עלול לשלוח את הנאשם לשנה עד ארבע שנים למאסר בפועל.

העצור ששוחרר בערבות עד לדיון הבא ב-26 ליוני, היה במצב נפשי ירוד כשעמד מול השופט, כך מדווח ה'ניו יורק פוסט', הוא לא יכול להוציא דרכון חדש לאחר שהדרכון הנוכחי הוחרם, בנוסף נלקח ממנו הסלולרי שלו, שבשלב הזה לא יוחזר.

השוטרים חיפשו בביתו לאחר מעצרו כדי לאגור עדויות נוספות בקשר לצעירה, בדקו את המחשבים וציוד אלקטרוני נוסף.

הפוסט מצטט שכנים שאמרו שהם לא מאמינים לפרסומים, והם בטוחים שהוא חף מפשע. כשיצא החשוד מבית המשפט, הוא הוקף בבני משפחה שהגיעו לתמוך בו, שש נשים וארבעה גברים. הוא עצמו סרב לדבר עם התקשורת.

המעצר ביום חמישי היה על מעשים שבוצעו לכאורה על פי החשד - בין החודשים אוגוסט לנובמבר 2017, על פי הדיווחים באתרים בארה"ב, המשטרה חקרה את המקרים במשך כמה חודשים ביסודיות, וביום חמישי האחרון הוא נעצר.

העצור תרם במשך שנים אלפי דולרים לקמפיינים פוליטיים מקומיים, לראש עיריית ניו יורק, דה בלסיו, כולל אלה של הסנטור מלקולם סמית, הסנטור החרדי שמחה פלדר, והמחוקק של מדינת ניו יורק דב הייקינד, שאמר ביום שישי לתקשורת כי "כולם בהלם ולא מאמינים".

הייקינד הוסיף "ברור שזה מטריד, אני עדיין מעכל את זה, הטלפון שלי לא מפסיק לקבל הודעות, הוא גר כאן בבלוק".

החרדים בבורו פארק סוערים, כי העצור הוא דמות מרכזית מאד בקהילה, הוא הקים את הארגון בשנות ה-90, והפך אותו לארגון עוצמתי, שהמשטרה נעזרת בו רבות.

ארגון 'השומרים' היה בכותרות בשנה שעברה, לאחר שאחר מבכירי הארגון נידון למאסר בפועל בכלא פדרלי, על נתינת שוחד למשטרה כדי להאיץ תהליך הנפקת רשיונות נשק.

מנכ"ל ארגון 'השומרים' מארק כץ, אמר ביום חמישי ל"פורווארד" כי "אין לי מה להגיב כרגע על המעצר".
השומרים כתב אישום משטרה מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד