י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

החשש מהתחרות. רגב: "לא יהיה חילול שבת"

מיד עם ניצחונה של נציגת ישראל בתחרות השירה העולמית בליסבון, צצו החששות בקרב המפלגות החרדיות מחילול השבת ההמוני, העלול להגרם מהאירועים הנלווים לתחרות שתתקיים באייר תשע"ט בירושלים ובייחוד מאירוע הגמר שחל במוצאי השבת

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי



לאחר שמדינת ישראל ניצחה במוצאי השבת בתחרות השירה העולמית 'האירוויזיון' בליסבון בירת פורטוגל - בישראל כבר נערכים לתחרות הענק שתארח ישראל בשנה הבאה.

עם פרסום תאריך האירוע הענק, הביעו במפלגות החרדיות חשש מחילול שבת המוני.

התחרות צפויה להתקיים בירושלים בירת ישראל, כאשר האירוע המרכזי (אירוע הגמר) צפוי על פי התוכנית להתקיים במוצאי השבת כ' באייר תשע"ט (25/5/19). מה שמעלה את החשש שההכנות לאירוע יחלו בעיצומה של השבת.

ע"פ ההערכה, האירוע יתקיים באיצטדיון 'הארנה' בירושלים בעלות של כ-100 מליון שקל שיבואו מתקציב המדינה ומתקציב שידורי התאגיד. בתחרות צפויים ליטול חלק עשרות מדינות מהעולם שתשגרנה משלחות עם אמנים אשר ייצגו אותן בניסיון לקטוף את הניצחון מידיה של ישראל ולקיים את התחרות בבירתן בשנה שלאחריה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן פנה כבר אתמול (ראשון) לשרת התרבות מירי רגב, אשר היא אחת הממונות על הטקס, "אני מבקש ממך כעת שמתחילים לשבת על התוכניות קחי בחשבון את שמירת השבת", ביקש ליצמן מהשרה.

'בחדרי חרדים' פנה לשרה רגב בדבר פנייתו של ליצמן ובאשר לסיכויים שקדושת השבת תירמס חלילה עם ההכנות לאירוע הגמר הגדול: "לא יהיה חילול שבת. חד וחלק", הבהירה השרה בביטחון מוחלט.

זאת בעוד, על פי התוכנית המקורית האירוע יחל בשעה 22:00 כשהשבת תצא בירושלים בשעה 20:18.

בנוסף לכך, אחד המוזיקאים הבכירים בישראל אשר שימש כשופט מטעם ישראל בתחרות הנוכחית, צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "איזה קשקשנית מירי רגב. אין אירויזיון בלי חילול שבת. בשישי בלילה יש חזרה גנרלית משודרת שבה מצביעים השופטים בכל אירופה. השידור הזה הוא גם הגיבוי לתקלה אפשרית. יהיה מעניין חחחחח".

נציין, כי התחרות תיערך בשנה הבאה בישראל זו הפעם הרביעית, וזאת על פי תקנון התחרות - המדינה שזוכה בתחרות, מארחת בשנה שלאחריה את התחרות בבירתה.
אירוויזיון מירי רגב תחרות שירה חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד