י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המשנה ליועמ"ש אבי ליכט מתפטר במפתיע מתפקידו

אבי ליכט, שעוזב במפתיע אחרי יותר מ-20 שנה, ריכז את הטיפול בשורה של סוגיות משפטיות רוחביות, בהן גם תקציב המדינה, חוק ההסדרים, והרפורמה בדיני חדלות פרעון

  • כ"ט אייר התשע"ח
אבי ליכט. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
אבי ליכט. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90



המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ניהול ותפקידים מיוחדים), אבי ליכט, הודיע במפתיע כי הוא מתפטר מתפקידו ויסיים את שירותו במשרד המשפטים לאחר למעלה מ-20 שנה - כך הודיע הבוקר משרד המשפטים. ליכט טיפל בין היתר בהגבלת שכר הבכירים, במתווה הגז וכן היה מעורב בחקירות ראש הממשלה נתניהו".

ממשרד המשפטים נמסר: "ליכט ריכז את הטיפול בשורה של סוגיות משפטיות רוחביות, בהן גם תקציב המדינה, חוק ההסדרים, עניין הצפיפות בבתי הסוהר והעתירה לבג"ץ בעניין חוק ההסדרה והשלים גם את הרפורמה בדיני חדלות פרעון – אחד ממהלכי החקיקה הגדולים והמורכבים ביותר שנעשו בשנים האחרונות. בתפקידו הנוכחי, הקים ליכט את המחלקה לניהול ולתפקידים מיוחדים בייעוץ וחקיקה, המהווה כלי ארגוני וניהולי בעל חשיבות אסטרטגית מבחינת היועץ המשפטי לממשלה.

"ליכט גם כיהן במשך כשבע שנים בתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (כלכלי-פיסקאלי), במהלכן הוביל בהצלחה רבה את הטיפול המשפטי בשורה ארוכה של נושאים כלכליים מורכבים מתחומי החקיקה התאגידית, לרבות תיקוני חוק החברות, הגברת התחרות וצמצום הריכוזיות, וכן מתווה הגז.

לפני כן שימש כפרקליט במח' הבג"צים בפרקליטות המדינה, במשך 11 שנה, וייצג את המדינה במאות עתירות מתחומי המשפט החוקתי, הרגולציה, נושאים ביטחוניים, משפט בין לאומי ויחסי דת ומדינה.

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט: "אנו נפרדים מאחד המשפטנים המצוינים והמוערכים ביותר בשירות המשפטי הציבורי, אשר חותם קריירה מפוארת בשירות המדינה".

שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, על פרישת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ניהול ותפקידים מיוחדים): "אבי ליכט הוא משרת ציבור מהמעלה הראשונה. מהמשפטנים המובילים במגזר הציבורי שתרם רבות למדינת ישראל בביצוע רפורמות שונות, החל מרפורמת הסלולר, עבור במתווה הגז וכלה (רק לאחרונה) בחוק חדלות פרעון החשוב".

"הרפורמות שבהן לקח חלק הן בנות דמותו. שילוב של תפיסת שוק חופשי יחד עם חכמה משפטית רבה ורגישות אמיתית לצרכי החברה".

"אבי צמח בשנותיו הראשונות במשרד במחלקת הבג"צים, והתקדם בשנים האחרונות לתפקידים הבכירים ביותר במחלקת יעוץ וחקיקה. אני מודה לו על עבודתו המקצועית, מאחלת לו בהצלחה בהמשך דרכו ובטוחה שהוא עוד ייקרא לדגל". כתבה שקד.
אבי ליכט המשנה ליועץ המשפטי לממשלה התפטרות משרד המשפטים אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד