ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

תומך עולם התורה שניצל מהתנקשות נפגש בי-ם עם איוונקה וג'ארד

המיליארדר החרדי שהיה הנחשון להציל את ישיבת מיר מקריסה כלכלית לאחר פטירתו הפתאומית של ראש הישיבה ומתחזק קשרים ענפים עם משפחת טראמפ, הגיע אמש לחגוג את העברת השגרירות והצטלם לצידם של בני הזוג קושנר בטקס בירושלים

ראלף הרצקה
ראלף הרצקה



משלחת אמריקאית נחתה אתמול בשעות (ראשון) הצהריים, לקראת טקס חנוכת השגרירות בירושלים שייערך היום בראש המשלחת שר ההאוצר היהודי אמריקאי סטיב מנוצ'ין ובני הזוג ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפ.

שעות לאחר נחיתתם והתמקמותם בבית המלון, התקיים טקס קבלת פנים במשרד החוץ לאנשי המשלחת בהשתתפות ראש הממשלה המשמש גם כשר החוץ שגם נשא דברים חמים בדגש על הקשר האמיץ בין המדינות.

בין באי הטקס היו גם זוג חרדים מארה"ב, תומכי תורה גדולים. מדובר בנגיד ראלף הרצקה ורעייתו. הם הצטלמו עם בני הזוג קושנר ונראו מאד מחוייכים.

בעבר סופר ב'בחדרי חרדים' אודותיו, הוא ניצל מהתנקשות, תרם לקמפיין של טראמפ ואתמול 'המיליארדר החרדי של מיר' גם הגיע לחגוג את העברת השגרירות.

בפרופיל שפורסם בעבר ב'בחדרי חרדים', סופר כי אחרי פטירתו הפתאומית של הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל, ראש ישיבת מיר וחבר מועצת גדולי התורה, המצב הכלכלי הקשה בעולם הביא לנסיגה חדה במערך התרומות לישיבה ופטירתו הפתאומית בטרם עת הותירה בחלל האוויר שאלה גדולה - האם הישיבה המעטירה תצליח להמשיך ולהתקיים.

הנחשון הראשון שהתגייס למשימה היה מיודענו המיליארדר האגדי ראלף הרצקה, מי שנחשב כיום לגדול תומכי עולם התורה. הרצקה, שבורח מכל פרסום אפשרי, כינס לאחר ימי השבעה במשרדו במנהטן שורה של גבירים ושועי עולם במטרה אחת - הצלת הישיבה מקריסה כלכלית.

חובות הישיבה הסתכמו אז בלמעלה מ–15 מיליון דולר. בכינוס החירום במשרדו השתתפו הנגידים ר' זאב וולפסון ז"ל, שלמה יהודה רכניץ, יוסי שטרן, רובי שראהן ועוד רבים וטובים, מוכרים ומוכרים פחות.

וכך, באותו מפגש הצליח ראלף להנפיק התחייבויות להחזקת הישיבה ולסגירת החובות. "הוא עזב את הכל ואת הביזנס האישיים שלו במטרה אחת, לסגור את החובות" סיפר אז גורם בישיבה ל'בחדרי חרדים'.



כזכור, כפי שפורסם אז ב'בחדרי חרדים', ראלף הרצקה, בן 55, עומד בראש חברת "Meridian Capital", הפועלת בתחום הנדל"ן זה קרוב ל-30 שנה, ב-49 מדינות בארה"ב, ומעורבת בעסקאות נדל"ן בהיקף כולל של כ-230 מיליארד דולר. ובשנת 2015 ליוותה החברה אלפי עסקאות נדל"ן, בהיקף של כ-35 מיליארד דולר, בקצב של 140 מיליון דולר ליום עסקים.

בשנת 2016 דורג ראלף במקום הרביעי מבין 50 המובילים בתחום הפיננסי בנדל"ן בארה"ב, וכיום החברה שלו הינה הגוף הפעיל ביותר בארה"ב לייעוץ והעמדת משכנתאות מסחריות עבור יזמים. לחברה משרדים ראשיים בניו יורק ומשרדי לווין בשווקים מובילים ברחבי ארה"ב.

ראלף עצמו הפסיד בעבר סכומי עתק בקרן ההשקעות הניו יורקית 'פלטיניום', בהנהלתו של איש העסקים החרדי מריו הברפלד, שמחקה כתוצאה מפרשת שחיתות שבה היו מעורבים קצינים בכירים במשטרה בארה"ב הון בסך של למעלה ממיליארד דולר. כאמור, הרצקה איבד סכומים גדולים כתוצאה מכך.

הוא נולד בשנת תשכ"ב בשכונת בורו פארק, בברוקלין והוא מתגורר ב"מידווד" ברוקלין, נשוי ואב לחמישה ילדים ונכדים רבים.

בנוסף, הרצקה נתן תרומה אישית מקסימלית לקמפיין הבחירות של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במירוץ לבית הלבן.

בתגובה לתרומתו לטראמפ, סיפר ראלף לאחר הניצחון כי "טראמפ ומשפחתו היו לקוחות המשרד שלו במשך שנים רבות, והוא עומד להיות נשיא גדול".

בעבר ניסו להתנקש בחייו כאשר הוא נורה על ידי אלמוני. ראלף סירב תמיד להתייחס לניסיון ההתנקשות וכלל הנראה בישראל הוא ימשיך להישאר אלמוני.





בני הזוג קושנר והרצקה אמש בקבלת הפנים במשרד החוץ בירושלים
ראלף הרצקה ג'ארד קושנר ישיבת מיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד