י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חברי המועצת לח"כי אגודת ישראל: לקדם את "חוק מוזס" בכל דרך אפשרית

לאחר תקופה ארוכה בו נושא מצוקת הדיור ירד מסדר היום, האדמו"רים שהתכנסו אתמול לישיבה קצרה בירושלים, פנו הבוקר באמצעות מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן בהוראה לחברי הכנסת של אגודת ישראל בדרישה לקדם את "חוק מוזס"

ח''כ מוזס מתלווה לכניסת האדמו''רים לכינוס
ח''כ מוזס מתלווה לכניסת האדמו''רים לכינוס



לאחר תקופה ארוכה בו נושא מצוקת הדיור ירד מסדר היום, חברי מועצת האדמו"רים שהתכנסו אתמול לישיבה קצרה בירושלים, פנו הבוקר (שני) באמצעות מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן בהוראה לחברי הכנסת של אגודת ישראל בדרישה לקדם את "חוק מוזס".

במכתבו כתב מזכיר המועצת החסידית לחברי הכנסת של אגודת ישראל, "בישיבת מועצת גדולי התורה אתמול הועלתה מצוקת הדיור של הזוגות הצעירים ונתבקשתי ע"י מרנן ורבנן שליט"א להודיעכם שיש לפעול ולקדם בכל דרך אפשרית את חקיקת החוק למתן מענקים לזוגות צעירים הרוכשים דירות יד שניה".

מדובר בהצעת חוק שיזם יו"ר סיעת יהדות התורה חה"כ מנחם אליעזר מוזס שתקבע כי על משרד האוצר לתת מענק בגובה 100,000 ₪ לרוכש דירה עד 800,000 ₪, מיד שניה, מה שיפתור חלקית את מצוקת הדיור הכללית והחרדית.

אלא שנכון להיום, משרד האוצר מתנגד ליוזמה למרות שחה"כ מוזס טוען כי זהו הפתרון הטוב ביותר למצוקה הקשה.

לדברי מוזס: מדובר בפתרון זמין, יש מלאי עצום של דירות יד שניה בפריפריות, עד מחיר זה. וכן החוק חוסך תשלומים ממושכים לשכר דירה – הדירות קיימות. בנוסף לכך שהחוק ישחרר את תור הממתינים להגרלות מחיר למשתכן, יצעיר שכונות ותיקות, ויציף את השוק בדירות יד שניה.

על החוק חתומים חברי כנסת רבים לאו דווקא מהמפלגות החרדיות, וכעת לאחר שחברי הכנסת קיבלו הנחייה ברורה מהמועצת לעשות הכל כדי לקדם יוזמה זו בכוונת ח"כ הרב מוזס להעלות זאת בישיבת הסיעה ולפנות לאוצר שיאשר את החוק ויאפשר לשחרר מעט את המצוקה החמורה כל כך בתחום הדיור.  
 
כפי שדווח ב'בחדרי', חה"כ מוזס אמר במליאת הכנסת במהלך מושב החורף: "נושא הדיור הוא בנפשי. מייד עם התמנותי לח"כ, לפני 8 שנים, הקמתי את שדולת הדיור. ואני אומר לכם, הפתרון האמתי והמיידי הוא אישור מענקים והלוואות למחוסרי דיור הרוכשים דירות יד שניה. אם זה יקרה, הזוג הצעיר שירכוש דירה בפריפריה, לא יצטרך להמתין 5 שנים לבנייתה, יחסוך את ההוצאות האדירות בגין שכר דירה, והכי חשוב – הוא ייצא מרשימת הממתינים למחיר למשתכן. הרי אין זה סוד כי רק 1 מתוך 147 נרשמים זוכה בדירה במחיר למשתכן"

"אני אשוב ואדרוש זאת בכל הזדמנות: רק מענקים, והלוואות מקום מסובסדות כפי שהיה בעבר, יביאו לפתרון ממשי למצוקת הדיור לזוגות צעירים ולמחוסרי דיור", אמר מוזס במליאה.



מנחם אליעזר מוזס מצוקת הדיור מועצת האדמורים חוק מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד