י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מקלב תקף את ברקת: "לא נותנים כיסא לילדה בת 6" • צפו

במהלך דיון בכנסת בתכנית עיריית ירושלים לצמצום פערי החינוך, הציג ראש העיר ניר ברקת את מצב בניית הכיתות בירושלים וחלוקת הכיתות בשכונות החרדיות. ח"כ אורי מקלב שנכח בדיון תקף בחריפות את ברקת ואמר: "שיקולים פוליטיים מובילים את קבלת ההחלטות בעיריית ירושלים"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



במהלך דיון בועדת החינוך של הכנסת שדנה הבוקר בתכנית עיריית ירושלים לצמצום פערי החינוך, הציג ראש העיר ניר ברקת את מצב בניית הכיתות בירושלים וחלוקת הכיתות בשכונות החרדיות. ח"כ אורי מקלב שנכח בדיון תקף בחריפות את מדיניות העירייה שלא מקצה כיתות מספקות לציבור החרדי בירושלים, ח"כ מקלב אמר כי מדובר בחלוקה פוליטית ולא מקצועית, "מדובר בדבר שלא קורה ביום אחד, ישנו מחסור של שנים רבות, מספיק זמן עבר להגיע ליישום ובניית כיתות לציבור החרדי".

מקלב הוסיף ותקף, "המצב הזה, לא תמיד השיקולים המקצועיים הם אלו שמובילים את ההחלטות בעיריית ירושלים ישנם שיקולים פוליטיים כאלה ואחרים שהם מובלים את תהליך קבלת ההחלטות בעירייה, ילדים משכונת גילה נאלצים לנסוע מרחקים כל יום, זה מצב לא תקין לראות את שכונת בית וגן יש שם עשר כיתות א', וכולם ילדים מיובאים משכונות אחרות בגלל שבשכנת המגורים לא נותנים לילדה בת שיש כיסא ושולחן ללמוד בו".




מקלב אמר לסיום, "המצב הזה להשתנות. מוסדות חינוך נסגרים בגלל גופים נתמכים עירוניים כמו מתנ"סים או מנהלות. מה מפריע להם שיש ילד בן תשע שיכול ללמוד כל יום".

כזכור, במהלך כינוס של איגוד קהילות 'דגל התורה' בשבוע שעבר תקפו רבני 'דגל' הגר"ד כהן והגר"ב סולובייצ'יק את התנהלותו של ראש העיר היוצא ניר ברקת. הגר"ד כהן אמר בדבריו, "בחמשת השנים האחרונות התרבו כאן בעיר חילול השבת והתרבה כאן אווירה חילונית". ח"כ אורי מקלב שנאם אף הוא באירוע הצהיר כי "נבחר רק במי שנחשוב שהוא יכול להשתלב בתוך העשייה שלנו ובצרכים שלנו, נוכל ללכת איתו יחד עם הפעילות החזקה שכבר קיימת".
אורי מקלב ניר ברקת ירושלים כיתות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד