י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התנאים של חסידות סלונים להחזיק סמארטפון כשר

מי מקבל היתר להחזיק סמארטפון לשנה בלבד, מי נחשב לפורץ גדר, ולהיכן אסור בשום מצב להיכנס עם מכשיר - כל ההוראות הכללים שנשלחו לחסידי סלונים בערב ראש חודש ניסן

האדמו"ר מסלונים. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מסלונים. צילום: שוקי לרר



בחסידות סלונים מחדדים את ההוראות של מועצת גדולי התורה מהתקופה האחרונה, בכל מה שקשור להחזקת מכשירי סמארטפון כשרים.

במכתב שנשלח לחסידים נכתב כי, "לאור קריאת הקודש של מועצת גדולי התורה שהתפרסמה השבוע, יש להבהיר את הדברים הבאים: אין בסמכותנו ואין באפשרותנו ולהתיר וליתן "הכשר" להחזקת סמארטפון. האישור שניתן הוא אך ורק לומר שהמחזיק אינו נקרא פורץ גדר, אבל ההחלטה על החזקת המכשיר הינה של כל אחד לעצמו ועל אחריותו הבלעדית".

"אמנם", נכתב, "לאור דבריו הנוקבים של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, ולאחר בדיקת הנהגת קהילות חסידיות אחרות מחד גיסא, ולאור בדיקת המצב בקהילתנו מאידך גיסא, הוחלט כי מעתה לא תתאפשר בשו"א החזקת מכשירים של חברת "נתיב", והמחזיקים במכשירים אלו ייחשבו פורצי גדר באופן מוחלט".

"אלו שלדעתם הדבר נחוץ להם באופן הכרחי ביותר, וקבלו כבר את אישור רבני הוועדה, רק בהחזקת מכשיר של חברת "דלתא" - קהילת סלונים, המאושר ע"י וועדת הרבנים לענייני תקשורת. לא ייחשבו כפורצי גדר. על הדברים להתבצע תוך חודש ימים מיום פרסום הודעה זו. לאחר חודש יועברו כל הרשימות למנהלי מוסדות החינוך ולגבאי בתי המדרש די בכל אתר ואתר"

בחסידות מפרטים שורת תנאים לקבלת היתר והחזקת מכשיר מוגן:

א. המכשיר המוגן יהיה אך ורק של חברת "דלתא" - במסלול של קהילת סלונים.

ב. המכשיר הינו אישי בלבד, אין להעבירו לאחר בשום פנים ואופן גם לא באופן זמני.

ג. ההיתר הינו לצרכי עבודה בלבד, אי לכך: 1 (יש להשתדל מאוד להמעיט את השימוש במכשיר ככל האפשר גם בצרכי עבודה ובוודאי מה שאינו צרכי עבודה. 2 (אין להשתמש במכשיר זה אלא כל עוד והוא נצרך לעבודה, כל שינוי הגורם לכך שכבר אין המכשיר נזקק לצרכי העבודה גורם לפקיעת ההיתר, ויש להפסיק להשתמש בו מיד, ולהשתדל להיפטר ממנו בהקדם האפשרי.

ד. ההיתר הינו לשנה בלבד, כל שנה לאחר החגים תידון הבקשה מחדש.

ה. בשום אופן אין להכניס את המכשיר כלל לא לבתי המדרש ובתי החסידים של אנ"ש די בכל אתר ולחצרותיהם, לא למקומות של התכנסות אנ"ש, ולא למבואותיהם של מקומות אלו. אי ציות מוחלט לסעיף זה ייחשב כפריצת גדר.





חסידות סלונים מכשיר כשר סמרטפון תנאים פורץ גדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד