י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ב"ש: המשטרה מתעקשת על היו"ר והמאכער

פרשת השחיתות בבית שמש: המשטרה הגישה ערר נגד שחרורם של משה מונטג יו"ר ועדת התכנון והבניה, ושל המאכער המעורב בפרשה

משה מונטג, צילום: פלאש 90
משה מונטג, צילום: פלאש 90 צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90



החשד לשחיתות בעיריית בית שמש: לאחר שבית משפט השלום דחה את בקשת המשטרה ושיחררה בתנאים מגבילים את חמשת החשודים המרכזיים בפרשה, המשטרה הגישה ערר לבית משפט המחוזי, בבקשה להאריך את מעצרם של שניים מהם.

בערר שהוגש לבית משפט המחוזי מרכז, חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) מבקשים להאריך בארבעה ימים נוספים את מעצרו של משה מונטג, יו"ר ועדת תכנון ובנייה בעיריית בית שמש. "על בסיס פעולות החקירה הרבות ועברות השיבוש שנותרו לביצוע" מבקש קצין חקירות מלהב 433 להאריך את מעצרו, "במקביל לחשד הסביר הקושר את החשוד למיוחס לו". נימוקי הערר, יוצגו לבית המשפט בדו"ח חסוי.

באשר למהנדס העיר דניאל צרפתי, כך מהמסמכים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', המשטרה אינה מבקשת להאריך את מעצרו, כי אם להוסיף על תנאי השחרור, איסור להמשיך בעיסוקו כמהנדס העיר למשך שלושה חודשים. אך בתנאים שנקבעו על ידי השופט גיא אבנון מבית משפט השלום בראשל"צ, הוא הורחק מעיריית בית שמש ולא נאסר עליו להמשיך לעסוק בתפקידו. "קיים יסוד סביר לחשש כי המשך עיסוקו עלול להקל עליו בביצוע עבירה דומה", כתב החוקר.

לגבי חשוד נוסף שהוגדר כ'מאכער' , מבקשת היחידה החוקרת להאריך את מעצרו בארבעה ימים נוספים, מחשש לשיבוש החקירה.

עו"ד דרור מתתיהו, המייצג את החשוד, מסר ל'בחדרי' בעקבות ההחלטה לבקש שוב את הארכת מעצרו, כי "לאחר שבית משפט השלום נחשף לחומרי חקירה רלוונטיים למרשנו ולאחר ששמע את טענותינו בדבר היעדר עילת מעצר נגדו, החליט לשחרר את מרשנו לביתו. אנו סבורים, כי החלטה זאת בדין יסודה ומשוכנעים שבית משפט המחוזי ידחה את הערר".

בין התנאים המגבילים שביקשה המשטרה, בהתייחס לחלק מהחשודים, גם אלו שכבר שוחררו, הרחקה מהגמ"ח המרכזי לשם הגיעו בשבוע שעבר חוקרי להב 433, כחלק מחקירת הפרשה. מונטג, אחד החשודים שנעצרו, משמש כמנהל הגמ"ח.

כפי שדווח מוקדם יותר היום ב'בחדרי חרדים', עורך דין חרדי שוחרר בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית מלא למשך שבוע; הרחקה מעיריית בית שמש ומהוועדות למשך חודשיים; איסור יצירת קשר עם המעורבים למשך חודשיים; איסור יציאה מהארץ למשך חצי שנה והימנעות משיבוש חקירה. להבטחת תנאי השחרור, החשוד חתם על התחייבות עצמית של 100,000 ש"ח, ערבות צד ג' בסך 50,000 על ידי 2 המפקחים וכן פיקדון של 30,000 ש"ח.

פרקליטיו עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד אמרו ל'בחדרי': "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט שדחה מכל וכל את בקשת המשטרה להאריך את המעצר בארבעה ימים והורה על שחרורו היום". עורכי הדין הוסיפו "כפי שגרסנו לאורך כל הדרך, הטענות שנשמעות בעניינו של מרשנו הינן טענות בעלמא ותו לא. אינדיקציה מכרעת לכך ניתן לשאוב מן העובדה שמשך כל ימי החקירה בעניינו לא הוטחה בפניו ולו ראיה אחת אשר יש בה כדי לקעקע דבר מגרסתו".

מדובר בחקירה שהתנהלה מספר חודשים מתחת לפני השטח ורק ביום ראשון שעבר, עם ביצוע המעצרים הפכה לגלוייה. על פי החשד, שטח ברחוב שפת אמת בבית שמש יועד לבנייה ציבורית, אך נבנו עליו יחידות דיור לקהילת סאטמר, ובוצע שינוי ייעוד לדירות פרטיות, תמורת טובות הנאה, כך על פי חשד המשטרה.



לדברי נציג המשטרה רס"ב רביב מרגלית "החשודים פעלו לאורך שנים רבות ביחד וביצעו עבירות של שחיתות ציבורית בעבור טובות הנאה וקידום האינטרסים האישיים שלהם תוך גרימת נזק לקופה הציבורית והתעלמות מוחלטת מהדין והחוק במדינה". על פי רשות המיסים, את ההכנסות מביצוע עבירות אלו, הסתירו החשודים מרשויות האכיפה. מעבר לפרשה המרכזית, ישנן עוד לפחות שש תיקי חקירה קטנים יותר, לדברי חוקרי להב 433.

אחד עשר חשודים נעצרו בפרשה, ומרביתם שוחררו, אך הדבר אינו מעיד על כך שהוסרו החשדות נגדו ולעיתים החקירה בעניינו נמשכת.
פרשת השחיתות בבית שמש הארכת מעצר משה מונטג דניאל צרפתי מאכער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד