י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

זכות שהתגלגלה: לאחר שהנביאים חזרו ל'פלג הירושלמי' האברכים כותבים חדש

לאחר שפורשי קהילת 'מנין אברכים' בקרית הרצוג בבני ברק, הנמנים על 'הפלג הירושלמי', לקחו עימם את ספרי הנביאים שתרמו בני משפחתם, החלו בבית הכנסת בהתרמה לרכישת ספרים חדשים

צילום ארכיון בחדרי חרדים
צילום ארכיון בחדרי חרדים



לאחר שפורשי קהילת 'מנין אברכים' בשכונת קרית הרצוג בבני ברק, הנמנים על 'הפלג הירושלמי', לקחו את ספרי הנביאים שתרמו בני משפחתם כפי שנפסק בבית הדין, החלו בבית הכנסת בהתרמה לרכישת ספרי נביאים חדשים.

מספר אברכים שפרשו לפני כמה שנים מבית הכנסת, דרשו את ספרי הנביאים שתרם קרוב משפחה של אחד המתפללים, לאחר דיון בבית הדין של הגר"נ קרליץ נפסק לטובת 'הפלג הירושלמי'.

כעת רב הקהילה הגאון רבי ישראל בונים שרייבר, כתב מכתב לבני הקהילה וכתב "מאחר ומסבב כל הסיבות סיבב שהנביאים שמואל ומלכים ילקחו מבית מדרשנו, סבורני שזה זכות שהתגלגלה לידינו להיות שותפים בכתיבת נביאים מהודרים, שזה הנהגה הראויה לבני תורה".

"וביחוד מן הראוי בהזדמנות זו לעשות נחת רוח לנשמתו של רבן של ישראל מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל, אשר בית מדרשנו ביחד עם כל ציבור בני התורה הונהגו על פיו. על כן מן הראוי שנכתוב את הנביאים הללו לעילוי נשמתו הטהורה, אשר כל חייו טרח להעמיד את ציבור הבני תורה כראוי וכיאות".

הרב מברך בסיום המכתב וכותב: "וכל מי שישתתף בכך תהיה לו זכות גדולה ומכופלת, וגם אני אתן בל"נ 500 שקל".





ספרי נביאים מנין אברכים קרית הרצוג דין תורה הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד