ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חברת הקבינט: "אם רוצים שקט - אין מנוס מלכבוש את רצועת עזה"

בצה"ל ערוכים בדריכות שיא לקראת המהומות בריכוזים הערביים, לרגל 'יום הנכבה' החל היום • מניין ההרוגים בעזה עלה ל-59, עם מותה של תינוקת בת שמונה חודשים • השר ארדן: "לחזור למדיניות החיסולים" • השר דרעי: "צר לי על החללים בעזה"

המהומות אתמול. צילום: פלאש 90
המהומות אתמול. צילום: פלאש 90



"אם רוצים את הגבול עם עזה שקט לחלוטין - אין מנוס מלכבוש את הרצועה; אבל אני לא חושבת שזה מה שצריך לעשות בתקופה הזו" כך אומרת הבוקר חברת הקבינט המדיני בטחוני, השרה איילת שקד.

היא הוסיפה ואמרה כי היא "לא מתרגשת מהכותרות בעולם המאשימות את ישראל בטבח. זה לא נעים, אבל אנחנו למודי ניסיון ונדע להתמודד".

חבר קבינט אחר, השר לבטחון פנים גלעד ארדן קרא הבוקר בראיון לשרון גל ב'גלי ישראל', "לחזור למדיניות החיסולים". הוא הוסיף ותקף את נשיא טורקיה ארדואן שכינה את ישראל "מדינת טרור" ואמר כי היא "מבצעת רצח עם". "הקצב מאנקרה, רוצח אלפי ארמנים וכורדים, הוא האחרון שיכול להטיף לנו מוסר. עלינו להנמיך את דרג היחסים עם טורקיה".

בתוך כך, צה"ל בדריכות שיא פרוס בכוחות מתוגברים סביב מוקדי החיכוך, לרגל ה-15 במאי - היום בו הפלסטינים מציינים את 'יום הנכבה' בתהלוכות הכוללות התפרעויות ומהומות זעם ברחבי הארץ וגם סמוך לגדר בעזה.

צה"ל מעריך כי המהומות סביב הגדר יימשכו היום ביתר שאת וביתר עוז וכי חמאס ינסה להביא אל הגדר יותר אנשים לאחר האכזבה מהכמות אתמול, כדי לנסות לפרוץ אותו.

בעקבות ההסלמה סביב הגדר עם רצועת עזה, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש בשעות הערב התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, המפכ"ל וראש המל"ל. רה"מ נתניהו ציין שהפעולה הנחושה של צה"ל וכוחות הביטחון מנעה פריצה לגבולות ישראל. צה"ל, השב"כ והמשטרה ערוכים בכוחות מתוגברים לכל תרחיש.

אמש סיכם דובר צה"ל את אירועי היום;

במספרים: 40,000 מפגינים ו-13 מוקדי הפגנה. 25 עפיפונים, מתוכם 17 עם חומרי בערה. 23 מוקדי שריפה בישראל.

במהלך היום הוביל ארגון הטרור חמאס פעולות טרור אלימות והמוניות. צה"ל פעל לסיכול פעולות טרור של ארגון הטרור חמאס.

בתגובה לפעולות הטרור בוצעו תקיפות כנגד 11 יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס. בנוסף, תקף צה"ל באמצעות טנק שתי עמדות טרור בצפון ובדרום רצועת עזה.

רשימת אירועי היום שהתרחשו במהלך הפרות הסדר האלימות:

11:30 ריצה המונית של מאות מפירי סדר לגדר בצפונית, כולל טיפוס על הגדר במספר נקודות.

12:53 פיצוץ חמישה מטעני צינור בצפון הרצועה.

12:58 פיצוץ מטען חבלה בצפון הרצועה.

13:15 סיכול הנחת מטענים ע"י חולית מחבלים שפתחה בירי לעבר כוח צה"ל (4-6 מחבלים) בדרום הרצועה. הכוח הגיב בירי.

13:30 ירי לעבר הכוחות בצפון הרצועה.

13:45 ירי לעבר הכוחות בצפון הרצועה (8 מחבלים), בחסות הפרות הסדר. הכוח מגיב בירי.

13:50 תקיפת עמדת חמאס על ידי כלי טיס בצפון הרצועה.

14:09 שלושה פיצוצי מטענים, בדרום הרצועה.

14:10 תקיפת עמדת חמאס על ידי כלי טיס בצפון הרצועה.

14:13 זריקת בקבוק תבערה לעבר הכוחות בדרום הרצועה.

14:15 תקיפת עמדת חמאס על ידי טנק בצפון הרצועה.

14:49 זריקת בקבוק תבערה לעבר הכוחות בדרום הרצועה. הכוח השיב באש.

15:10 פיצוץ מטען בצפון הרצועה.

15:26 תקיפת 5 יעדי חמאס על ידי מטוס קרב בצפון הרצועה.

17:04 תקיפת עמדת חמאס על ידי טנק בצפון הרצועה.

17:25 תקיפת 3 יעדי חמאס על ידי מטוס קרב בצפון הרצועה.

19:02 ירי לעבר הכוחות בדרום הרצועה. בתגובה בוצע ירי טנק לעבר עמדת תצפית.

לסיום אומר דובר צה"ל, כי "צה"ל פועל וימשיך לפעול באופן נחוש כנגד אירועי הטרור הנרחבים המובלים באופן מתוזמן על-ידי ארגון הטרור חמאס. כל פעולת טרור תענה בתגובה חריפה. כוחותינו נחושים לממש את משימת ההגנה על ריבונות המדינה ועל אזרחי ישראל".

בינתיים, ברצועת עזה מניין ההרוגים ממשיך לעלות ועומד כעת על 59, עם מותה הבוקר של תינוקת בת 8 חודשים, שעל פי דיווחים פלסטיניים הובאה אל מוקדי החיכוך אתמול ונחנקה מגז שהותז בסביבתה. בנוסף, מעל 2,500 נפצעו בדרגות שונות.

"צר לי על החללים בעזה אבל האחריות היא על חמאס. הוא שולח אותם לגדר ובתוכם מעורבבים מחבלים שרוצים להניח מטענים ולחדור לישובים ולקחת אנשים כשבויים. הזהרנו אותם. חמאס משתמש באנשים האלה כדי להשיג הישגים במאבק הפנים פלסטיני או הפנים ערבי". כך חבר הקבינט שר הפנים אריה דרעי בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב'.

דרעי הוסיף ואמר כי "אנחנו מוכנים לשבת למו"מ עם הפלסטינים בלי תנאים מוקדמים. אבו מאזן לא מסוגל לקבל החלטה להגיע להסדר. הוא לא מוכן להיכנס למו"מ. הוא במאבק עם חמאס והחליט ללכת בדרך אחרת. הוא מייבש אותם ואנחנו ומשלמים את המחיר במאבק הפנים פלסטיני".
יום הנכבה מהומות פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד