י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מודל ירושלים: הכירו את ועדת הרבנים שתנהל את 'דגל התורה' בבית שמש

אחרי ההצלחה בירושלים, מתכוונים בתנועה הליטאית להקים ועדת רבנים שתדון בענייני הסיעה בבית שמש. עסקן ל'בחדרי': "הציבור הליטאי מהווה כיום רוב בעיר, ויש צורך בגוף רבני שעל פיו יישק דבר" • אלו שמות הרבנים שיהיו חברים בוועדה שתוקם

הרבנים מאירוביץ, גולדשטיין, דינקל, פרלשטיין וקורנפלד. צילומים: יעקב לדרמן
הרבנים מאירוביץ, גולדשטיין, דינקל, פרלשטיין וקורנפלד. צילומים: יעקב לדרמן



פרסום ראשון: בימים האחרונים מתבשל מהלך בעיר בית שמש להקמת ועדת רבנים של מפלגת 'דגל התורה', שתדון בענייני המפלגה בעיר.

תנועת 'דגל התורה' בבית שמש נמצאת כיום במצב של טרם הכרעה, זאת לקראת הבחירות הקרובות בחודש חשוון ובצל משא ומתן שטרם התחיל להתנהל כראוי עם ראש העיר משה אבוטבול, על תמיכה בו לראשות העיר. כשבין הדברים שידונו הם צרכי הציבור התורני בעיר, התפקידים אותם יקבלו הנציגים בעירייה ועוד.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרקע להקמת הוועדה, הוא הרצון להביא אחדות בעיר, למנוע מצב בו כל אחד מבקש למשוך למקום אחר, אלא גוף רבני שעל פיו יישק כל דבר והם יביאו את הדברים להכרעת גדולי ישראל ולא יהיה בנושאים הציבוריים בעיר כמה קולות.

על פי התוכנית אותה מקדמים רבנים בעיר, בוועדה יהיו חברים בין היתר רבני השכונות ובתי הכנסת: הגאון רבי אלימלך קורנפלד רב קהילת הגר"א רמב"ש א', הגאון רבי אלעזר מאירוביץ רב קהילות האברכים ברמת בית שמש ג', הגאון רבי מרדכי גולדשטיין מרא דאתרא שכונת משכנות יעקב, הגאון רבי שלמה זלמן פרלשטיין מרא דאתרא רמת בית שמש א', והגאון רבי משה טוביה דינקל מרא דאתרא שכונת "בית ומנוחה". ההצעה הועלתה כבר למעונם של הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין.

אחד העסקנים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' מסביר את הצורך בדבר ההקמה. "צריך להבין, בית שמש גדלה מאוד, הציבור הליטאי הוא רוב בעיר, כשיושבים בשולחן אחד הכל נראה אחרת. זה יהיה פורום רבני השכונות של 'דגל התורה', שכל דבר יגיע לפתחם בצורה הברורה ביותר".

הוא מוסיף כי, "נחיצות הדבר התחזקה יותר עכשיו, גם בגלל הפרשייה שהתפוצצה בקול רעש גדול וגם בגלל המצב שצריכים שיהיה גוף רבני שיכריע בכל נושא".

לסיום הוא אומר: "כמו שירושלים הצליחה בגדול עם ועדת הרבנים, גם לנו חשוב שיהיה את הדבר הזה".

כזכור, בירושלים קיימת ועדה בראשות הגאון רבי ברוך סולובייצ'ק והגאון רבי דוד כהן, ובעבר גם הגר"י אפרתי, המנהלים את כל ענייני המפלגה בעיר. הועדה נחלה הצלחה גדולה והיא מקבלת גיבוי מלא מהגר"ח קנייבסקי ומראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מנהיגי המפלגה.

יצויין כי לעת עתה המשא ומתן עם אבוטבול טרם החל, וזאת בשל הפרשה שהתפוצצה לאחרונה על חשדות לשחיתות בעירייה.
בית שמש בחירות לרשויות ועדת רבנים דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד