י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ראשי הקואליציה מציגים: חזית אחידה מול יוזמת נתניהו

ארבעה ראשי מפלגות בקואליציה בהובלת השר דרעי, הודיעו כי יתנגדו ליוזמת נתניהו להוריד את אחוז החסימה • הסיבה; חלקם חוששים מיריבים שישתחלו לכנסת הבאה וחלקם מפיצולים במפלגתם

דרעי וליצמן. צילום: משה גולדשטיין
דרעי וליצמן. צילום: משה גולדשטיין צילום: משה גולדשטיין



בעקבות הפרסום במוצ"ש האחרון כי ראש הממשלה נתניהו שוקל בשנית להוריד את אחוז החסימה, השר דרעי יזם ווטו קואליציוני על המהלך.

ע"פ הדיווח ב'קול חי', יו"ר ש"ס השר אריה דרעי סיכם בימים האחרונים עם חלק מראשי הקואליציה כי יטילו וטו על יוזמת נתניהו.

השרים ליברמן ובנט יחד עם סגן השר ליצמן הסכימו למהלך ואף הודיעו על כך לאנשי ראש הממשלה.

בתוך כך, הבוקר דווח בביטאון הגוראי 'המודיע', כי סגן השר יעקב ליצמן הודיע אתמול לאנשי נתניהו כי הוא מתנגד נחרצות ליוזמה להורדת אחוז החסימה לקראת הבחירות הקרובות.

עוד נכתב כי "ההודעה של ליצמן באה כמענה לפרסום בערוץ "החדשות" לפיו מקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו מהלך להורדת אחוז החסימה, מה שעשוי להגדיל את רסיסי המפלגות הקטנות בכנסת".

יוזמת נתניהו היא שינוי כיוון, לאחר שבכנסת הקודמת קידם מהלך הפוך להעלאת אחוז החסימה מ-2% ל-3.25%. אך הפעם נתניהו מקדם את הנושא בכדי למנוע בזבוז קולות בימין.

ע"פ עיתון 'המודיע' סגן שר הבריאות הבהיר כי הוא מתנגד לחלוטין למהלך הזה שיביא לפיצולים רבים נוספים בתוך המפלגות הקיימות ללא כל סיבה והיגיון. ליצמן הביע את עמדתו זו בפני אנשי רה"מ וגם למספר ראשי מפלגות בקואליציה, ועל כך שבדעתו להתנגד לשינוי המוצע מסיבות שונות.



שלושת ראשי המפלגות החרדיות. צילום: שלושת ראשי המפלגות החרדיות.
שלושת ראשי המפלגות החרדיות.


סגן השר ליצמן ציין כי המהלך לא יביא ליציבות פוליטית וכי "העובדה שעמדת הממשלה משתנית שוב ושוב מבחירות לבחירות גורמת בעצמה לאי יציבות מיותרת".

נציין כי הווטו שמטילים ראשי הקואליציה עשוי למנוע את המהלך של נתניהו מלצאת לפועל. מאחר ומדובר בחוק יסוד הדורש את הסכמת כל ראשי הקואליציה.

המשותף לכלל המתנגדים הוא החשש ממפלגות שיכנסו על חשבונם עם הורדת אחוז החסימה.

ליברמן חושש מכניסתה של אורלי לוי אבקסיס שעקרה ממפלגתו. בנט חושש מפיצול של 'תקומה' מ'הבית היהודי', ליצמן חושש שגפני יוכל לקיים את האיום הוותיק של ריצת 'דגל התורה' ברשימה עצמאית ודרעי מצידו חושש מיריבו אלי ישי שיכניס את מפלגת 'יחד' לכנסת על חשבונו.
אריה דרעי יעקב ליצמן הורדת אחוז החסימה הטלת וטו יוזמת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד