ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ביקורים הדדיים ותרומות עתק: הרב פינטו והפלג מהדקים קשרים

לאחר שעבר לחצרו של הרב פינטו, איש הפלג ישעיהו ויין מוביל מהלכים להידוק הקשר של חצר הרב פינטו עם הפלג • ביקורים מתוקשרים, תרומות כספיות, ושיתוף פעולה עם אוהדי הפלג בארה"ב • אמש הגיע הרב פינטו לביקור גומלין בבית האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר

פינטו, הפגנות הפלג. צילום: פלאש 90
פינטו, הפגנות הפלג. צילום: פלאש 90



לאחר שנחשף ב'בחדרי חרדים' על הקשר המתהדק בין ישעיהו ויין, לשעבר סגן עורך הפלס ומבכירי הפלג - לרב יאשיהו פינטו המתגורר כיום בארה"ב לאחר שסיים לרצות בארץ עונש מאסר, מתברר כי מדובר בחלק מחיבור שהולך ומתהדק בין הרב יאשיהו פינטו לפלג.

הרב פינטו למד בישיבת 'מעלות התורה' והיה תלמידו של הגר"ש אויערבך זצ"ל, אולם במשך השנים נדמה היה כי אין קשר מיוחד בין הרב פינטו ובין הפלג, כאשר בעוד הפלג מציג עצמו כזרם חרדי קיצוני, חסידיו של הרב פינטו שייכים דווקא להמון העם.

אולם, מאז כניסתו של ישעיהו ויין - שעבר לאחרונה להתגורר בלייקווד שבארה"ב - לחצרו של הרב פינטו, ישנו גל "עליה לרגל" של רבני הפלג ותומכיהם בארצות הברית, שעולים למעונו לביקורים מתוקשרים. וכמו כן גורמים בפלג מספרים על תרומות גדולות שעוברות מהרב פינטו לטובת הפלג.


הגרב"ש דויטש מנהיג הפלג במגבית שע"י הרב פינטו

כפי שסוקר ב'בחדרי חרדים', עם שחרורו של הרב פינטו מהכלא, שם ריצה עונש מאסר בעקבות הרשעתו במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה ובשיבוש הליכי משפט, אמר הרב פינטו כי "אנשים ירדו מהדת בגללי, אני לא רב יותר".

בין הדברים שאמר הרב פינטו בפני ועדת השחרורים, "אני מרגיש את עצמי פושע וכמה אנשים ירדו מהדת כי ראו רב נותן שוחד. אני לא רב יותר ואני אשלם על הטעות שלי. אני פרשתי מהחיים הציבוריים ואני לא רב ולא כלום עד שארגיש את עצמי ראוי וזה בטח לא יקרה בשנה – שנתיים הקרובות".

בדבריו בפני ועדת השחרורים בבית הסוהר איילון אמר הרב גם: "עשיתי את התורה קרדום לחפור בה שזה יותר גרוע משוחד. השתמשתי במעמד שלי כרב בקשר לכל הדברים. אני מתחרט אני מצטער ואני מרגיש שאני מאבד את הבריאות שלי. אני מתבייש מעצמי ובכל מה שעשיתי. לא דיברתי עם אף אחד בבית הסוהר".

"אני פרשתי, אני לא בכלום, לא תשמעו ממני ולא תראו אותי", הצהיר הרב פינטו בפני ועדת השחרורים. "את הבושה והחרפה שלי שהם לא סתם אני לקחתי וריסקתי את כל חיי, פגמתי בכל דבר שהיה חשוב לי. אני אומר לועדה כמו שאמרתי לשופטת בראון, אני עומד בכל מילה שאני אומר ואני מתבייש במעשים שלי. התחרטתי מעומק הלב וישבתי עם העו"ס 50 פגישות. עברתי דבר דבר על הרמב"ם מה זה תשובה ואני עובד על עצמי. אין הרב פינטו אני יותר לא נמצא בעולם. אני עשיתי חרטה מעומק הלב והחרטה שלי יותר עמוקה והחרטה שלי עמוקה אני רוצה לחזור בתשובה".



האם ההתקרבות של הרב פינטו לפלג ולסאטמר קשורה להרשעתו ע"י המדינה, או שמא ברצון לכבוש קהל יעד חדש, כך או כך - בתקופה האחרונה התהדקו הקשרים של הרב פינטו עם הפלג. כאמור, לפני כמה חודשים נחשף ב'בחדרי', כי ישעיהו ויין, סגן עורך הפלס לשעבר ומבכירי הפלג, את ישראל ועבר להתגורר בלייקווד. בארה"ב הוא מלווה את הרב פינטו. בתקופה האחרונה, הגיע הרב פינטו לחנוכת הבית בביתו החדש של ויין, ולאחר מכן אף עלה למעונו של הגאון רבי מלכיאל קוטלר מראשי תומכי הפלג בארצות הברית.

גם הגר"ש מרקוביץ', חבר מועצת הפלג שביקר בארצות הברית, נכנס לביקור במעונו של הרב פינטו, כאשר כמובן ישעיהו ויין נצפה בזירה.




לדברי גורמים בפלג, הרב פינטו תומך גם כלכלית בפלג והעביר בתקופה האחרונה סכומי כסף גדולים לטובת תמיכה במוסדות הפלג.

בערב פסח האחרון, הפיצו נאמניו של הרב פינטו וידאו של הגרב"ש דויטש מנהיג הפלג יחד עם קבוצת תלמידים מנאמניו, במעמד הוקרה לרב פינטו על תרומתו למען משפחות עמלי תורה, לפי פרסומים שהפיצו מדובר על מענק של 1000 ש"ח לאלפי אברכים. עם זאת במעמד לא הוזכר בפירוש כי מדובר על אברכים מהפלג.

כמו כן בתקופה האחרונה עלו גם האמו"ר מהרז"ל מסאטמר וכן הגאון רבי אליהו בער וואכטפויגל - שניהם מתומכי הפלג המובהקים בארצות הברית - אל מעונו של הרב פינטו כאשר ישעיהו ויין וכן גיסו אבי ברגר מועמד הפלג במודיעין עילית לשעבר, ניצפו בשטח כפעילים מאוד סביב הביקור.
בל"ג בעומר האחרון נצפה גם חיים אפשטיין מועמד הפלג בבחירות משתתף ב"טיש" וההדלקה של הרב פינטו.




ביקור הרב ווכטפויגל




אמש, היחסים הגיעו לשיא כאשר הרב יאשיהו פינטו הגיע לביקור גומלין ממושך מאוד במעונו של מהרז"ל מסאטמר, כאשר הוא לווה במקורבו אדוארדו אלשטיין.



נציג הפלג בעיריית ירושלים חיים אפשטיין, בכינוס של הרב פינטו בל"ג בעומר


יאשיהו פינטו הפלג ישעיהו ויין סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד