י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אחרי חשיפת השקר: הכנסת תדון בפרשת השר המורשע

בש"ס נרתמים לעזרת השר לשעבר שלמה בניזרי. ועדת החוקה תקיים דיון דחוף בעדות השקר של עד המדינה משה סלע שהרשיע את השר לשעבר שלמה בניזרי • ח"כ וקנין: "המדינה משתמשת בעדי מדינה על אף הבעייתיות המוסרית"

בניזרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בניזרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הכנסת תדון בפרשת בניזרי: לאחר שעד המדינה משה סלע, ששימש כעד מדינה נגד השר לשעבר שלמה בניזרי הודיע כי 'שיקר' בעדותו שהפלילה את השר לשעבר - הכנסת תקיים דיון מיוחד בנושא.

בהצעה לסדר שהגיש חבר הכנסת יצחק וקנין (ש"ס)המבקש לקיים דיון דחוף בעניין "עד המדינה שבעיקר בגינו הורשע השר לשעבר בניזרי מודה כעת כי בדה דבריו והעליל".

בדברי ההסבר להצעה הדחופה, כותב חבר מפלגתו של השר לשעבר וקנין: "מדינת ישראל לא ממעטת להשתמש בעדי מדינה בדרכה להרשיע בכירים, על אף הבעייתיות המוסרית שבשימוש בשותף לפשע היוצא נקי או כמעט נקי. לאור זאת, העובדה שעד המדינה במשפטו של השר לשעבר הרב שלמה בניזרי, עד שעליו הושתתה לב ההרשעה, מודה כעת למפרע כי בדה דברים והעליל עלילות, מחייבת לכאורה דיון דחוף".

כפי שדווח ב'בחדרי', משה סלע, שהיה חבר קרוב של השר לשעבר שלמה בניזרי עד שהפך לעד המדינה נגדו - עדות ששלחה את בניזרי לשנתיים וחצי בכלא. הצהיר לאחרונה כי שיקר בעדותו. לאחמ"כ, לראשונה מאז העדות הם נפגשו לאחר שסלע אמר לאחרונה כי הוא שיקר בבית המשפט בעדותו נגד השר לשעבר שלמה בניזרי

שלמה בניזרי היא אחד החכי"ם והשרים הבולטים שכיהנו מטעם תנועת ש"ס. בניזרי שנולד כחילוני בעיר נשר, חזר בתשובה ונודע כתלמידו ומקורבו של הרב ראובן אלבז ראש מוסדות 'אור החיים', בהמשך התפרסם בניזרי כמרצה איכותי ומבוקש. ב1992 החל לכהן כחבר כנסת בתנועת ש"ס, בהמשך כיהן גם כיו"ר התנועה, כסגן שר וכשר במשרד הבריאות וכשר העבודה והרווחה. בניזרי הורשע בקבלת שוחד ונידון ל-18 חודשי מאסר, באופן תקדימי – לאחר שערער הוחמר עונשו ל-4 שנות מאסר, עונש אותו סיים לרצות בשנת תשע"ב. כשיצא מהכלא האשים בניזרי את מערכת המשפט בעיוות הדין וטען כי סבל בכלאו 'יותר ממה שסבל גלעד שליט בשבי החמאס', טרם ידוע אם בניזרי ישוב לחיים הפוליטיים במסגרת תנועת ש"ס.
שלמה בניזרי עד מדינה יצחק וקנין דיון מהיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד