י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סקר: האם האשה החרדית רוצה שבעלה ילמד תורה?

המנהג היהודי של לימוד תורה בליל שבועות הוא מסורת אל אלפי שנים בעם היהודי. אבל לא רק בליל שבועות, לימוד התורה הוא אחד הערכים החשובים ביותר לעם היהודי ולנו כחברה חרדית. אבל איפה זה תופס אותנו, הנשים החרדיות, מה אנחנו מרגישות כלפי לימוד התורה של הבעלים, סקר 'לובי נשי' בודק

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



מלבד עוגות גבינה וארוחה חלבית טעימה, המנהג החשוב ביותר שמלווה את העם היהודי מאז מתן תורה, בחג השבועות, הוא לימוד התורה במהלך הלילה.

השכר שלנו כנשים הוא בכך שאנחנו שולחות את הבעלים שלנו ללמוד תורה. לא רק בליל שבועות שבו אנחנו אלה שצריכות לקום לבד לילדים בלילה או להתמודד איתם במהלך הבוקר אם הבעל משלים שעות שינה, אלא גם בשאר ימות השנה.

לאחר השואה ועם תחייתה מחדש של החברה החרדית על אלפי הלומדים שבה, הבנות החרדיות לקחו על עצמן לפרנס ולהקריב על מנת שהבעלים שלהן יוכלו לשבת וללמוד תורה במהלך היום. כך התרבו הכוללים ומספר הלומדים הכפיל, שילש וריבע את עצמו וכיום הוא עומד על עשרות אלפים כבר.

בשנים האחרונות ישנה מגמה הפוכה. בעקבות גדילתה של החברה החרדית ישנם כאלה שלא יכולים או לא רוצים לשבת וללמוד יום שלם וישנן בנות שלא מחפשות בעלים שישבו וילמדו יום שלם, אך כיוון שלימוד התורה הוא ערך עליון בעיניהן, הן רוצות שהבעל שלהן יקבע עתים לתורה.

ויש נשים שבוחרות בגישה קצת שונה וטוענות שלימוד התורה הוא עניינו של הבעל שלהן מול הקדוש ברוך הוא בלבד והן לא מתערבות בבחירות שלו, לכן אם הוא בוחר ללמוד יום שלם זו אופציה טובה וכך גם אם הוא בוחר שלא ללמוד בכלל בשלב זה של חייו.

לימוד תורה חג שבועות מתן תורה סקר יומי לובי נשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד