י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

טרנד מפתיע: סרטים בחתונות החרדיות

כבר שנים שהתופעה מוכרת, ואף תופסת תאוצה: שירים מתעשיית המוזיקה הבינלאומית מוצאים את מקומם בחתונות במגזר החרדי, כקטעי מעבר או כפתיחים • הפעם זה תורו של שיר הנושא מהסרט "האמן הגדול מכולם", שמושמע ביותר ויותר חתונות חרדיות בתפוח הגדול • ויש גם וידאו

טרנד מפתיע: סרטים בחתונות החרדיות
פלאש 90



כל בעל תזמורת בתעשיית המוזיקה החסידית, אם בארץ אם בעולם, מכיר את הדילמה: איזה שיר יהיה שיר הפתיחה בחתונה, עם כניסתם של החתן והכלה. כולם בוחרים שירים קצביים, יותר או פחות, חלקם מאמצים שיר חסידי חדש, חלקם בוחרים ללכת על אותו המוטיב לאורך שנים כשיר ממתג, וחלקם בוחרים נעימות ישראליות או לועזיות.

טרנד חדש ההולך ותופס בעולם החתונות החרדי בארצות הברית - אימץ שיר כניסה חדש, רחוק רחוק מעולם המוזיקה החסידית: זהו שיר הפתיחה והנושא של הסרט 'The greatest show man', ובעברית - האמן הגדול מכולם.



בזמן האחרון יותר ויותר אמנים ותזמורות בוחרים בשיר הזה כשיר הפתיחה של סבב הריקודים. בסרטונים שהופצו בקבוצות המוזיקה, צולם הזמר בערי וועבר מבצע את הלהיט החדש, בליווי תזמורת 'Almighty production events'. בסרטון נוסף שפורסם ביצעה תזמורת 'קרוהמה' את השיר הטרנדי, באירוע שהפיק דוד אלפנט.

המפיק הוותיק דניאל הראל, מסביר ל'בחדרי חרדים' כי התופעה מוכרת בשוק המוזיקה החסידית האמריקאית, וכעת הגיע תורו של השיר הזה. "לא מדובר ביוזמה מכוונת, אלא בטרנד ספונטני, שהצליח לתפוס בלא מעט חתונות, ועושה רושם כי הטרנד יתפוס תאוצה בהמשך".

הראל, בעליה של חברת 'Almighty production events', הנמצאת במיאמי שבפלורידה, מוסיף: "גם בעבר אומצו שירים מתעשיית המוזיקה העולמית על ידי זמרים חסידיים, אם כשירים שלמים, קטעי מעבר או שירי פתיחה בחתונות, בהופעות ובאירועים. בעבר אומץ השיר 'Baker Street' שבלט לא מעט באירועים חרדיים, ואף השיר 'Crazy In Love'. כמו כן אומצו השירים 'Crazy train', ושיר הפתיחה של הסרט 'הארי פוטר', שזכו לביצועים רבים באירועים של המגזר".



הסיבות, לדידו של הראל, ברורות. "לדעתי, רוב כותבי הלחנים בתעשיית המוזיקה החסידית, לצערי לא השכילו לכתוב נעימות פתיחה בסגנון הזה, מה שגרם למבצעים לפזול לתעשיית המוזיקה העולמית. זכורים לטוב מאסטרו ישראל לאם שכתב את הפתיח המפורסם של הקונצרט 'האסק', כמו גם היוצר אברימי גור-ארי שכתב גם הוא מספר פתיחים קסומים, אבל ככלל - היוצרים נמנעים מלכתוב לחנים בסגנון הזה".

"הייתי שמח אם היוצרים הצעירים כמו יובל סטופל, יואלי דיקמן ואחרים, היו משכילים לכתוב פתיחים ברוח חסידית אותנטית, מבלי לוותר איכות היצירה", חותם המפיק הישראלי - אמריקאי.
חתונות סרטים בערי וובר שניאל הראל טרנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד