י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מול בית הספר החילוני • תלמידי כיתה א' יצאו לרחוב: "שערוריה"

הורי תלמידי תלמוד תורה 'חניכי הישיבות' הקימו הבוקר אוהל מחאה מחוץ לבית הספר 'אורט' בשכונת רמות ב' בירושלים • ועד ההורים: "שחרף העובדה שבית הספר החילוני בשכונה עומד ריק מתלמידים, בעיריית ירושלים מסרבים להעביר את המקום לתלמוד התורה"

התלמידים באוהל המחאה
התלמידים באוהל המחאה



הורי תלמידי תלמוד תורה 'חניכי הישיבות' הקימו הבוקר אוהל מחאה מחוץ לבית הספר 'אורט' בשכונת רמות ב' בירושלים.

האוהל הוקם ע"י ועד ההורים במחאה על פינוי כיתה א' מהמבנה בו פעלה כיתת הת"ת. צו הפינוי למבנה ניתן ע"י בית משפט השלום, בעקבות תביעת השכנים החרדים. בתגובה, ועד ההורים הוציא הבוקר את תלמידי כיתה א', שנאלצים לנסוע מדי בוקר מבתיהם בשכונת רמות לשכונת רמת שלמה כדי ללמוד שם.

מקימי אוהל המחאה זועמים על כך שחרף העובדה שבית הספר החילוני בשכונה עומד ריק מתלמידים, בעיריית ירושלים מסרבים להעביר את המקום לתלמוד התורה.

בשעה זו מתקיים בועדת התכנון בעיר דיון על בקשה של השכנים החרדים לפנות עוד מהמבנים המשמשים ככיתות לימוד של תלמידי הת"ת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשעה 15:00 אמורים אנשי הנהלת תלמוד התורה חניכי הישיבות לפגוש את מחזיק תיק החינוך בעיר סגר"ע צביקה כהן, יחד עם ח"כ ינון אזולאי שמונה ע"י יו"ר ש"ס השר דרעי לטפל בנושא. בפגישה צפויים להשתתף גם יועצת ראש העיר ומנהל אגף החינוך החרדי איתמר בר עזר.



כזכור, אמש פורסם ב'בחדרי חרדים' כי ועד ההורים שיגר מכתב לממונה על החינוך בירושלים ויו"ר ש"ס צביקה כהן, בו נכתב: "לא נעשה שום פעולה משמעותית לפתרון הבעיה הקשה. מה גם שאנו בבעיה כפולה כאשר מכמה סיבות אין לנו את האפשרות להמשיך ולשכן את הילדים בשכונת רמת שלמה כפי שהיה במשך כל החודשים האחרונים מתחילת השנה, ופתרון אחר אינו בנמצא".

בהמשך כותב הרב אברהם רפאלי שעומד בראש ועד ההורים: "ההורים דורשים פתרון מיידי שיתקן את העוול, כאשר בפינו אין מענה ותשובות על העוול הגדול שבתי ספר בממדי ענק ניצבים לפניהם ריקים ומאוכלסים במספר קטן של תלמידים המגיעים מחוץ לשכונה".

לדברי הרב רפאלי, "ההנהלה השקיעה את מיטב המאמצים להתנהל מול העיריה והמינהל הקהילתי במציאת פתרון אמיתי, כעת הם מרימים ידיים, כשכל מאמציהם לא נשאו פרי, והפתרונות שהובטחו להם ע"י העיריה בכל משך השבעה חודשים אינם באופק".

"כפי שאנו מבינים, את אבני הנגף במהלך לפתרון אמיתי מציבים אנשי המינהל הקהילתי בשכונת רמות, אולם גם על כך אנו תמהים כאשר לפני שבועות ספורים נקלע הת"ת האשכנזי בשכונה למצוקה דומה, הומצא להם פתרון מיידי תוך ימים מספר, ובודאי שבמאמץ אמיתי יהיה ניתן למצוא פתרון במקום הולם אף לתלמידינו". נכתב.

לסיום המכתב כותב הרב רפאלי, "כיון שנודע לנו שכב' לא שהה בארץ בהתפתחויות האחרונות, הוחלט להשהות את הפעולות עד ליום שלישי א' סיון, בתקוה שכב' כמחזיק תיק חינוך חרדי אשר ליבו קרוב למצוקה, יחד עם הנוגעים בדבר מהתנועה ומחוצה לה, ימציא לנו פתרון הולם ואמיתי עד תאריך זה, באם לא ימצא פתרון הולם, בכוונתנו להציב אהל מחאה בו ילמדו ילדי הת"ת עד לפתרון המשבר".

גורם בעיריית ירושלים מסר ל'בחדרי חרדים': בימים אלו עוסקים בעיריית ירושלים בנושא ומחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן פועל למענם במישורים רבים. כמו כן, טוען ועד ההורים שכמעט ואף נציג לא הגיע לכינוס שערכו לטובת הת"ת, גם זה אינו נכון. חברי המועצה נכחו בכינוס וכן אלעזר זאבי רל"ש צביקה כהן שנשלח מטעמו בעקבות כך שצביקה שהה בחו"ל במסגרת המסע להכרת השואה בפולין.

















ספרדים צביקה כהן תלמוד תורה תלמידים חניכי הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד