י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

זעם בתקשורת העולמית: "הרב שברך את איוונקה וג'ארד - השווה שחורים לקופים"

כלי תקשורת בעולם גינו את בתו וחתנו של טראמפ, על שהתברכו בטקס העברת השגריות ע"י הראשל"צ בשל אמירותיו בעבר בנוגע לשחורים, נשים שאינן צנועות, וגויים שלא מקיימים מצוות בני נוח • לשכת הראשל"צ: "דברי הרב הם ציטוט מתלמוד בבלי"

צילום: שלום לביא
צילום: שלום לביא



הראשל"צ בכותרות ברחבי העולם לאחר שברך את הזוג קושנר. כלי תקשורת מובילים ברחבי העולם מצטטים את דבריו של הראשל"צ הגר"י יוסף שציטט דברים מהתלמוד, ומפרסמים שהוא השווה שחורים לקופים, בכלי התקשורת אף הוסיפו כי הרב נגד גויים שגרים בישראל, ונגד נשים. רשת CNN שבה צופים מאות מיליונים קיימה פאנל בנושא הברכה שקיבלו הזוג קושנר מהראשל"צ, והדיון נסב האם הזוג קושנר ידעו על דבריו של הרב.

כזכור, ביום שני השבוע הגיעו בתו וחתנו היהודים של הנשיא טראמפ לטקס חנוכת השגרירות האמריקנית בירושלים, שם בין השאר בהתברכו ע"י הראשל"צ. בתקשורת העולמית ציטטו את דברי הראשל"צ שהזכיר כושים בנסיון לתאר קוף, בנוסף אמרו בכלי התקשורת, כי הרב קרא בעבר כי גויים שלא מוכנים לקבל על עצמם את שבע מצוות בני נח, לעזוב את ישראל לסעודיה, והשווה נשים לא צנועות לבעלי חיים.

כפי שדווח בעבר ב'בחדרי חרדים', הגר"י יוסף אמר בשיעורו: "הרואה בריות משונות, מברך 'משנה הבריות'. רואה כושי, מברך עליו 'משנה הבריות'. איזה כושי? שאבא ואימא שלו לבנים והוא יצא כושי".

הרב הסביר, "אתה הולך ברחוב באמריקה, כל חמש דקות תראה כושי, תברך עליו 'משנה הבריות'? אלא צריך שיהיה כושי שאבא שלו ואימא שלו לבנים".

"אם אתה יודע, יצא להם בן קוף, יצא להם בן ככה – אז תברך עליו 'משנה הבריות'. אז מה תגיד, צריך שיהיה שני כושים? לא, אלא זו דוגמה שהגמרא נתנה, אז (כך) גם כאן באילנות".

לאחר הדברים שחוללו סערה נמסר מלשכתו של הרב יוסף נמסר בתגובה: "דברי הרב הם ציטוט מתלמוד בבלי במסכת ברכות, שם נאמר אמר רבי יהושע בן לוי הרואה את הבהקנים אומר ברוך משנה הבריות. מיתיבי ראה את הכושי אומר ברוך משנה את הבריות, תנו רבנן הרואה פיל קוף וקפוף אומר ברוך משנה את הבריות".

אתר ה'אינדפנדנט' הביא את תגובת דובר הרבנות, כי "הרב ציטט קטע מן התלמוד היהודי".
הרב יצחק יוסף איוונקה קושנר גארד קושנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד