י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מדוע נכנסו הנשים לכלוב באמצע הרחוב

כשאישה מקבלת גט זו חגיגה. היא יודעת שהיא יצאה מנישואין לא טובים ויכולה להתחיל ולשקם את חייה, אבל ישנן נשים שלא יודעות מתי ואם בכלל הן תקבלנה גט, הבעלים שלהן מעגנים אותן והן נשארות כבולות לחיי נישואין לא רצויים. היום הן מרימות מיצג כדי להזכיר לנו "אנחנו כאן" ולעורר מודעות

צילום: pixabay
צילום: pixabay





כשהצעירה, בת 20 מארגנטינה התחתנה, היא לא חלמה שעוד בטרם יסתיימו ימי השבע ברכות בעלה הצעיר יחליט שהוא אינו מעוניין להיות נשוי לה, ישתלט על רכושה ויגרש אותה מדירתם המשותפת. כשהיא ניסתה לפנות אליו לבקש הסבר, הוא סירב לשתף פעולה וכשהיא ביקשה גט, הובהר לה שהוא מסרב לתת גט דתי.

לפני כשלושה חודשים נודע לה כי בעלה מתכנן להגיע לישראל. האישה הצעירה פנתה לבית הדין ופתחה באמצעות עורכות דינה תיק ובו בקשה לגט. בית הדין הוציא לבעל צו עיכוב יציאה מהארץ, אבל הבעל סירב להשלים עם רוע הגזירה.

הבעל בחר שלא להכיר בסמכות בית הדין ואפילו ניסה להימלט מהארץ דרך אילת, בני משפחתו פנו אל משרד החוץ הארגנטינאי והפעילו לחץ כבד על מנת שיוכל לחזור לארגנטינה. כשבית הדין הבין כי אם הבעל עוזב את הארץ האישה תישאר עגונה במשך שנים ארוכות, הוא סירב להסיר את צו עיכוב היציאה.

אחרי שלושה חודשים מורטי עצבים ודיונים ארוכים, הצליח הרב צבי בן יעקב אב"ד בתל אביב לשכנע את הבעל והבוקר הוא הגיע לבית הדין ומסר לאישה הצעירה את הגט.

הסיפור הזה הסתיים בסופו של דבר, אבל באגף העגונות נמצאים עוד תיקים קשים של נשים שאסורות וכבולות בנישואים והבעלים שלהן בוחרים לעגן אותן ולא לתת להן גט. מיזם מיוחד של ארגון 'יד לאישה' מבית 'אור תורה סטון' המסייע למסורבות גט ועגונות, מבקש לעורר את המודעות למצבן של הנשים הללו.

צילום: עידית פייל

המיזם שנקרא: "בסלון עם עגונה", מזמין עוברי אורח להיכנס לתוך כלוב שהוצב במרכז העיר ירושלים ובתוכו יושבות נשים עגונות שעונות על שאלות ומספרות על מצבן. הכלוב הוא דימוי לחיי הנישואין של אותן נשים, כאלה שכבולות ולא יכולות להשתחרר והן מזמינות את כל מי שרוצה לבוא ולחוות איתן כמה רגעים של חיים בכלוב סגור מבלי לדעת מתי הוא יוכל לצאת.
עגינות גט גירושין כלוב כבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד