י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מערכון מביש ומזעזע: ב'ארץ נהדרת' ביזו את התפילין וגרמו לסערה

בושה וחרפה: בתוכנית הבידור 'ארץ נהדרת' הוצג הערב מערכון מביש על התפילין - האות לקשר המיוחד והמקודש בין עם ישראל לקב"ה • בכל גווני הקשת חרדים וחילונים מזועזעים מהמערכון ומגנים אותו בחריפות • סגן השר ליצמן: "יש קווים אדומים"

הביזיון בתוכנית 'ארץ נהדרת' צולם מהמסך
הביזיון בתוכנית 'ארץ נהדרת' צולם מהמסך



זעזוע ושאט נפש: בתוכנית הבידור 'ארץ נהדרת' המשודרת בערוץ 'קשת 12', הוצג הערב (רביעי) השחקן ערן זרחוביץ בדמותו של השר נפתלי בנט, כששני זוגות תפילין על ראשו תוך פגיעה ברגשות הדת וביזוי קדושת תפילין.

התיעוד גרם לסערה רבתי ברשתות. רבנים, פוליטקאים, אנשי תקשורת, וגולשים חרדים וחילונים כאחד הציגו באמצעות סטטוסים - חזית נגד הפקת התוכנית והמערכון המביש.

הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו אמר: השימוש בתשמישי קדושה בזלזול, בלעג ובאופן פוגעני, הוא נורא ואיום, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת שישודר דבר כזה בתקשורת הישראלית וזו איננה יצירה תרבות או בידור, זהו לעג כלפי התפילין ותשמיש קדושה ורמיסת רגשות של מיליוני יהודים.

הרב לאו הוסיף כי הוא מצפה שהתכנית שפרסמה את הזלזול המחפיר כל כך בתפילין, תביע התנצלות ולא תשוב על כך. 'מדובר במעשה שלא ייעשה'.

(הגר"ד לאו בוידאו הערב על התוכנית המבישה)


יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי הגיב וכתב: "‏הערב שודר קטע מחפיר ופוגעני בתכנית ׳ארץ נהדרת׳, ששם ללעג ולקלס את התפילין, אותה מצווה קדושה שיהודים מסרו את נפשם להניחם בכל הדורות. לו דבר שכזה היה מוצג באחת ממדינות העולם, היו כולם זועקים אנטישמיות. אבל דווקא כאן, במדינת היהודים, עובר דבר כזה בשתיקה. בושה!"

גם סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן הגיב: "הזדעזעתי מאוד מהשימוש הבזוי בתפילין כפי ששודרו הערב בתכנית סאטירה. מדובר בפגיעה חמורה במסורת ישראל ואני מגנה זאת בתוקף. גם להומור וסאטירה יש קווים אדומים שלא חוצים לעולם. קודשי ישראל וערכי היהדות אינם מיצגי צחוק ובידור. זו בושה וחרפה לפגוע בתפילין במדינה יהודית ובכלי שידור רשמי".

כוכב המערכון השר נפתלי בנט הגיב אף הוא וכתב: "עליי תצחקו כמה שתרצו. אבל על תפילין וקודשי ישראל-לא. אני גאה להיות בין מנשקי המזוזות ומניחי התפילין. אני יהודי גאה".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת יואב בן צור הגיב: "מערכת ארץ נהדרת חצתה הערב קווים אדומים ונתנה להומור זול לקבור ערכים בסיסיים, לבזות תשמישי קדושה ולפגוע ברגשות הציבור היהודי. אני קורא לגופים המפקחים על התכנית לערוך בדק בית בנושא, להוריד את השידור מהרשת ולמנוע מערכונים פוגעניים מסוג זה".

יו"ר 'יחד' חבר הכנסת לשעבר אלי ישי כתב: ‏"כך לא נראית סאטירה, כך נראה אבדן עשתונות ערכי וזלזול של תוכניות הטלויזיה בקדשי ישראל. בתקשורת יודעים לצעוק על "הדתה", אבל כשמנגד זו המציאות בפריים טיים, פשוט אין אפשרות אחרת. תמו הימים שטלית ותפילין היו ללעג ההמון. עם ישראל, במדינת ישראל, חייב לזעוק על מיצג מחפיר שכזה, עד כאן!".

יצוין שזו לא הפעם הראשונה, בתוכנית 'ארץ נהדרת' הציגו גם בעבר מערכונים מבישים על דת ורבנים - ועוררו סערה של ממש ברשתות החברתיות, וגררו תגובות נזעמות של גולשים ופוליטיקאים.

בהפקת 'ארץ נהדרת' אומרים ל'בחדרי': "המערכון עסק, בין היתר, בזכיית ישראל באירוויזיון ובעיסוק הציבורי הנרחב בנושא. לא הייתה כל כוונה לפגוע או לבזות".
ארץ נהדרת ערן זרחוביץ תפילין זעזוזע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד