י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מרגש: החיילים וקיווע הקנאי קיפצו עם התורה

אחדות מסוג זה אולי טרם נראתה והיא מרגשת במיוחד בתקופה בה חיילים וחיילים חרדים בפרט חוששים להסתובב עם מדים בריכוזים חרדים, אך אמש זה קרה, בתוך קהל חרדי כשבחלקו אף מזוהה עם החוגים הקיצוניים רקדו יד ביד - חיילי מג"ב עם קנאי האוחז בשיטת נטורי קרתא • התיעוד והסיפור המלא

מרגש: החיילים וקיווע הקנאי קיפצו עם התורה



אמש הוכנס ספר תורה לבית הכנסת קרעטשניף בעיר קרית אתא לעילוי נשמת חייל משמר הגבול בנימין צבי יעקובוביץ הי"ד, שנרצח בפיגוע דריסה בצומת חלחול שבגוש עציון בכ"ו חשוון תשע"ו.

ספר תורה נתרם זה מכבר על ידי איש העסקים מניו יורק (יצחק לייב) איירה לאון רֶנֶרט, מהתורמים הגדולים לעולם התורה החרדי והדתי-לאומי. מתפללי בית הכנסת סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי חיפשו ספר תורה חדש לבית הכנסת ומישהו הפנה את הגבאי להרב יצחק בלייכברד רב מג"ב איו"ש.

צילום: צבי פריד

הרב בלייכברד, שנולד וגדל בקרית אתא נרתם לסייע לבית הכנסת ותוך שעה מאז הפנייה התקשר לגבאי וסיפר לו כי ישנה משפחה המתגוררת בעיר, שבנם נרצח בפיגוע ואיירה רנרט מימן ספר תורה לעילוי נשמתו. הרב הפנה את הגבאי לאמו של החייל, והציע כי יבקשו ממנה רשות.

בהשגחה פרטית התברר כי אשת הגבאי - הייתה המורה של בנימין צבי הי"ד בילדותו. היא התקשרה לאמו ולאחר שיחה מרגשת האם הביעה את הסכמתה להכניס את ספר התורה לבית הכנסת בעיר לעילוי נשמת בנה.

אמש (רביעי), הוכנס ספר התורה ברוב פאר והדר ברוב עם והמון חוגג לבית הכנסת, בערב חג השבועות - חג מתן תורה. לשמחה הוזמנו חבריו ליחידה של בנימין צבי הי"ד, שהגיעו עם המדים של משמר הגבול לשמוח בשמחת התורה.

אחד ממתפללי בית הכנסת, הוא קיווע מילר, ירושלמי במקור, שגדל בשכונת מאה שערים והתחנך בין היתר במוסדות "תורה ויראה" המשתייכים לחוגי הקנאים והשקפת עולמו נותרה דומה לשלהם. הוא עבר להתגורר בקרית אתא ודעותיו נותרו כשהיו, בין היתר נגד גיוס לצה"ל.

בשמחת הכנסת ספר התורה השמחה פרצה את הגבולות, הוא תועד מרקד ומפזז לכבודה של תורה יד ביד עם חיילי מג"ב - חבריו של בנימין הי"ד במרכז בית הכנסת. תיעוד שריגש רבים וגרם לקידוש שם שמים גדול, היו שאמרו כי היה זה ממש כמעמד הר סיני - "כאיש אחד בלב אחד".

את המעמד פיארו; האדמו"רים ממאקאווא וקרעטשניף ירושלים, וכן הרב הגאון חיים שלמה דיסקין רבה הראשי של קרית אתא.













הכנסת ספר תורה חיילים בנימין יעקובוביץ ריקוד נטורי קרתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד