ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רבני גור מעדכנים את הנהלים: אי אפשר להתכתב עם חרדי בווטסאפ

לאחר שגילו כי חסידים רבים שקיבלו היתר להחזיק מכשיר עם וואטסאפ מעלו בתפקידם והתכתבו עם חרדים שלא לצורך ואף העבירו חדשות מודיעים בוועדה של חסידי גור על סינון מחמיר יותר כי מי שיעביר תכנים יראו את מספרו • כל הפרטים

חסידי גור. צילום: לע"מ
חסידי גור. צילום: לע"מ



בוועדת הרבנים לענייני תקשורת של חסידות גור הוציאו הודעה כי באו מים עד נפש בעקבות שימוש לא ראוי בווטסאפ, "לדאבוננו" נכתב בהודעה שנשלחה, "עדיין קיימים כאלו שלא השכילו, ומשתמשים במכשירים אלו לא כפי ההיתר, ולא רק למטרה שלמענה קיבלו את האישור, מוציאים את המכשיר במקומות ציבוריים ובפני בני נוער ובני המשפחה, ובזאת מקררים את סביבתם". כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

"ולא עוד, אלא שמפיצים באמצעותו חדשות, שמועות ועדכונים, הגובלים לעיתים באיסורי תורה ממש, לשון הרע, רכילות, ליצנות וזלזול וד"ל, ובפרט באמצעות הווטסאפ (אפילו המסונן), שבו יש מכשול גדול בעצם ההפצה המהירה של ההודעות, ונגרם מכך התמכרות והשתעבדות למכשיר ולווטסאפ עם כל סכנותיהם ונזקיהם". נכתב בהודעת הוועדה.

לדברי הוועדה, "חובתנו וחובת הציבור הקדוש, לעמוד על המשמר ולוודא כי האישור שהתקבל מרבני הוועדה להחזקת מכשיר זה, לא יגרום חלילה לפרצות בחומות הדת".

בוועדה מציינים את הכנס 'כאיש אחד בלב אחד' שנערך בר"ח אייר לפני שנתיים, במעמד אלפי ישראל בו הוכרז כי "יהודי חרדי לא מתכתב עם יהודי חרדי בווטסאפ!!! והשימוש שהותר בווטסאפ המסונן הוא לצורך פרנסה בלבד ועם מי שאינו שומר תורה ומצוות".

לדברי הוועדה, אכן רבים וטובים חדלו לחלוטין או המעיטו בשימוש בווטסאפ, אך מיעוטם שלא שמו אל ליבם, משתמשים שימוש רב בווטסאפ אף עם אנשים חרדים ומתמכרים לכך.

בעקבות כך, ניתנו מספר הוראות חדשות לגבי השימוש בווטסאפ שהיה רגע לפני חסימה, 'בחדרי חרדים' עם העדכון המלא;

א. לכן מצאנו לראוי לחזק את הקריאה הנ"ל, ולאלו שקיבלו את אישורנו לשימוש בווטסאפ המסונן, החל מעוד מספר שבועות לא יתאפשר להתכתב בווטסאפ המסונן עם יהודים חרדים אחרים העושים אף הם שימוש בווטסאפ המסונן.

לצורך כך, יוצגו צלמיות בתוך הווטסאפ המסונן המציגות מי מאנשי הקשר הם ממשתמשי הווטסאפ המסונן, כדי שתוכלו לראות עם מי לא יהיה ניתן להתכתב באמצעות הווטסאפ המסונן, ולתאם על דרכי תקשורת חילופיים. איש קשר שהשתמש בעבר בווטסאפ המסונן אך לא השתמש בו בשבוע האחרון יוצג בסטטוס 'לא ידוע'.

בעוד מספר שבועות, נשלח אליכם הודעה על הפעלת חסימת ההתכתבות בווטסאפ המסונן עם משתמשי הווטסאפ המסונן.

ב. כדי למנוע הפצה אנונימית של חדשות, שמועות ועדכונים, החל מהיום לא תתאפשר העברת הודעות בצורה אנונימית, ולשם כך בסוף כל הודעה שתשלח יתווסף מספרך, והמקבלים הבאים של ההודעה יראו שהודעה זו נשלחה על ידך. מספרו של יוצר ההודעה יוצג תמיד בסוף ההודעה, וכך גם מספרו של האחרון שהעביר אותה.

למותר לציין כי החברה מכבדת ומגינה על פרטיות הלקוחות, ותוכן ההודעות לא עובר בשרתי החברה ולא ניתן לקריאה בשום דרך, לא ע"י החברה ולא ע"י ועדת הרבנים.

בוועדה מודים בזאת לחברה ולמתכנתיה, שלבקשת הרבנים השקיעו דמים ומשאבים מרובים בפיתוח פתרונות אלו, כיון שצעקת בני ישראל באה לרבני הועדה על מתן אישור לשימוש במכשיר זה בכלל ובווטסאפ בפרט, ולולא השקעתם ועזרתם, היה נדרש מאתנו לבטל כליל את אפשרות השימוש בווטסאפ המסונן, שאף שהכוונה הייתה לטובה, ההשלכה הייתה להיפך.

"הרבנים קוראים בזאת לכל אחד ואחד לעשות חשבון נפשו, ולהמעיט ולהצניע את השימוש במכשירים אלו, לטובתו ולטובת בני ביתו וסביבתו ולטובת הדורות הבאים", נכתב לסיום.
חסידות גור ועדת רבנים ווטסאפ טכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד