י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לייבל'ה בליל שישי: העסקן שגילה שבן דודו ממא"ש - הפך לדייל

השבוע בלייבל'ה: העיתונאי שיוצר קשרים עם 'הבית-הלבן', חבר העירייה שעורך קניות ו'מסדר' תוך כדי את העניינים, והמוזיקאי שהגיע לשמח בחתונה על אף שנולד לו בן באותו הערב

לייבל'ה בליל שישי: העסקן שגילה שבן דודו ממא"ש - הפך לדייל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



בשבוע האחרון לייבל'ה פשוט לא יכל ללכת ברחוב יותר משתי דקות מבלי שיעצרו אותו, "מה קורה עם המדור?", שאלו כולם בהתעניינות. "מדוע לא הופיע שבוע שעבר?", הוסיפו והקשו.

לייבל'ה רק אומר כי תמיד ישנן תקלות שאינן צפויות, כגון הקלדה ברצף ואופס... הכל נמחק, או למשל כאשר אי מי משליחי המדור הבכירים שוהה מעבר לים לשליחות חשובה. על כל פנים - השבוע לייבל'ה כאן ביתר שאת.

צפון-ברך

לייבל'ה פותח באירועים האקטואליים יותר, ההכנה לקבלת התורה והתפילות החזקות למען ילדינו, תחילה לייבל'ה הצפין והגיע למירון, שם ראה את נכדו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ונאמן ביתו של הגרי"ג אדלשטיין, ר' דוד שפירא. לייבל'ה הבחין בדוד כשהוא תופס סיגריה אחרונה קודם התפילה המרוממת שחדרה ללבבות.






המשיך לייבל'ה לשוט לו באיזור הצפון וממירון נסע לו לטבריה לתפילה על ציונו של השל"ה הקדוש, שם ראה לייבל'ה את ה'ראיס' של ביתר, מאיר רובינשטיין. מאיר נראה כשהוא מתברך מחבר מועצת גדולי עולם התורה של הפלג, הגאון רבי עזריאל אויערבך. לייבל'ה יודע היטב שברכה היא דבר חשוב בפרט ליד הציון של השל"ה, ועל אחת כמה וכמה לפני הבחירות.



'טוב, זה ידוע שהעולם החרדי לא התברך רק ב'ראיס אחד', הרהר לייבל'ה שעה שהבחין בהמשך הדרך וראה את ה'ראיס' הבלתי מעורער של אלעד, ישראל פרוש. שרוליק הגיע עם שני 'הממשיכים' התאומים לשאת תפילה חרישית, לייבל'ה לא בדק האם פרוש אמר גם 'נשמת', אך בטוח שהרעיון לומר תמיד אצלו בראש.



ואם כבר הזכרנו את משפחת פרוש, לייבל'ה מדווח כי אבי המשפחה, סגן השר החביב. חבש השבוע את השטריימל ויצא ממשרד החינוך לשכונת קטמון הירושלמית, סיבת השטריימל החגיגי הינה מעמד הכנסת ספר תורה בחצר חסידות 'ערלוי', ספר שכתבו החסידים והתלמידים לזכרו של הרבי. סגן השר נצפה כותב אות בספר תורה כשאור מיוחד נסוך על פניו. לייבל'ה מחה דמעת התרגשות למראה המעמד הקסום.



ומהצפון הקריר ירד לו לייבל'ה לעיר שחוברה לה יחדיו, ירושלים שחגגה השבוע את העברת השגרירות לתוך תחומה. לייבל'ה הופתע לגלות באולם קבלת הפנים נטול העיתונאים במלון 'וולדורף אסטוריה' את עורך עיתון 'בקהילה' שלמה קוק, מסתודד עם חתנא דבי נשיאה, ג'ארד קושנר ועוד כמה נכבדים. ציפור קטנה לחשה ללייבל'ה כי קוק שומר על יחסים קרובים עם הקהילה בארה״ב. אם כי בכובעו הפחות-מוכר כאיש צללים ודובר השפה האנגלית המייצג את ישראל בכנסים הנערכים בתפוצות, מאסטוניה עד וושינגטון.



וגם דובר הרבנות הראשית שחיזק את עם ישראל לקראת מתן תורה, לבש את מיטב המחלצות והגיע לאירוע. לייבל'ה קלט אותו תופס שיחה עם האיש שלא מפסיק לממן את ישראל היום.



ואפרופו נאמנים, לייבל'ה ראה השבוע את נהגו החדש של הגר"ד לנדו במודיעין עילית, הלא הוא הרב יצחק רוזנגרטן (שהיה נהגו של הגראי"ל זצ"ל), הרב רוזנגרטן נצפה מסתודד עם החברותא והכותב של הגראי"ל זצ"ל, הרב איסר שוב - השניים שכנראה העלו רסיסי זכרונות מתקופת מרן זצ"ל, נראו מתענגים על הדברים.



ועדיין ברחובות הירושלמים, לייבל'ה הבחין בחבר מועצת העיר, פיני עזרא, שעזב את כל עיסוקיו ויצא לעשות קניות בסופר 'שערי רווחה'. לייבל'ה יכול להעיד כי כל זמן הקנייה העביר עזרא בטלפון בעוד מקרה של עזרה לזולת ועוד סיוע לידיד, עד שכמעט שכח למלא את העגלה. ועל זה אמרו רבותינו בזמנו 'עגלה מלאה' - תרתי משמע.



המשיך לייבל'ה להלך בעיר הקודש והבחין בחזן דובל'ה הלר, ממש רגע לפני חגיגת בר-המצווה לבנו. הלר נצפה סועד עם שאול קרויזר האגדי במסעדה של קרויזר הבשרית, (הצמודה לחלבית). למרות כל המטעמים שהדיפו ניחוח מתקתק הבחין לייבל'ה כי שאול קרויזר השיל ממשקלו עשרות קילוגרמים. לייבל'ה התלבט אם להציע לשאול קריירת דוגמנות או משהו מעין זה, קריירה ששאול 'ישקול' בקרוב.





ואם כבר נושאים כבדי משקל. לייבל'ה מספר על הצלם יהושע פרוכטר שהשיל ממשקלו מעל שלושים קילוגרמים, למען יוכל בחתונות הקרובות של ויז'ניץ לרוץ מרחקים ולתפוס את כל הזוויות. היום אחר הצהריים הוא נלכד בהכנסת ספר תורה של חסידות תולדות אהרן רזה מתמיד.





ואפרופו קרויזר, לאחר שראה את האיש סועד, נסע לייבל'ה בשכונת 'בית ישראל' להכנסת ספר תורה של ידידי 'זלאטשוב' שהכניסו ספר לחצר חסידות 'טאלנא'. לייבל'ה צפה בקרויזר שערך 'טיש' ביחד עם הרב פרנקל המכונה, "הרה"צ מזלאטשוב".

שמים את לייבל'ה במרכז

ומעיר הקודש והאוויר הצלול כיין, לייבל'ה עבר למרכז הארץ עם האוויר של נו... אתם יודעים, ראשית לייבל'ה נכנס למסעדת 'שלייקעס' והבחין בשני דמויות ענק, הראשון הוא הרב יעקב גרוסברד, נאמן ביתו של הגרב"מ אזרחי. השני הוא הרב יהודה איזנברג, נאמן ביתם של גדולי ישראל. השניים נצפו כשהם סועדים את ליבם ומתכננים את כיבוש היעד הבא רגע לפני ש'עטרת' עוברת לקריית-ספר.



ובין שבילי בני ברק הצפופים, ראה לייבל'ה את יו"ר ועדת רבנים של 'דגל התורה', ומראשי ישיבת גאון יעקב הגאון רבי נתן זוכובסקי. הרב נראה כשהוא עומד כאחד האדם בכספומט הבנק וממתין לתורו. לייבל'ה השתאה לראות את ראש הישיבה מתנהל בפשטות מבלי עוזרים ומשמשים.





לייבל'ה הגיע גם למסעדת 'החצר' החדשה ברחוב רבי עקיבא במרכז בני ברק וראה שהמקום הפך למעוז העיתונאים שבלסו ללא הפסקה ממטעמי החנות העומדת תחת כשרות הרב רובין. בין היתר ראה לייבל'ה את יענקלה פרידמן, איתי גדסי, חיים פרידלנדר, ישראל פריי ועקיבא חופי.






'טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף', אמר לייבל'ה לעצמו כששמע כי בערב חג השבועות נערך ערב תורני בבורסה ברמת גן ל-500 אנשי עסקים, בערב היה גם הרב יגאל כהן שהשפיע מאמרותיו. מי שעמד מאחורי היוזמה הוא אשר אייזן, מנהל תרבות תורנית בבורסה.



וכשלייבל'ה הגיע לחנות הסלולר של רויכר, הבחין שגם באמצע יום עבודה מפרך, ישראל מעביר שיעור לע"נ אמו, לייבל'ה התפעל עד מאד.



ואם כבר הזכרנו טלפונים ניידים, לייבל'ה תיעד את העיתונאי ו'האבא של החיילים החרדים הבודדים', הלא הוא אהרון גרנות, מתחדש בסלולרי חדש. לייבל'ה מקווה כי המספר נשאר כרגיל.



ורגע לפני החתונה הגדולה מבית 'התאגיד' שנערכה באולמי 'כתר-הרימון', לייבל'ה תיעד את העיתונאי מיכאל שמש, כשהוא עולה להתברך אצל הגר"ח קנייבסקי. לייבל'ה מאחל לחתן בית נאמן בישראל, בין אם יבנה שם ובין אם יבנה 'כאן'.



ובכנס בוגרים של השלוחה החרדית בשלוחה של 'הבצפר' בהנהלת הפרסומאי איתן דובקין, נצפו בשבוע האחרון מנהל השיווק של 'מכבי' למגזר החרדי, משה שלזינגר. אחראי קשרי ממשל ב'איחוד-הצלה', שבי רפפורט. דובר צה״ל למגזר החרדי, חזקי שכטר ודובר בית החולים 'מעיני-הישועה', שלמה הופנר. מתברר, כי כמו בפתגם הידוע, מוחות גדולים חשבו דומה והגיעו כולם לאותו מקום.



לאחר כשנתיים בהן יעקב פריימן שימש כתקציבאי במשרד הפרסום 'שחור ולבן', שטיפל בלקוחות. מונה פריימן לכהן כמנהל מחלקת יחסי הציבור. בתפקיד זה הוא יוביל את מערך התקשורת והדוברות של כלל לקוחות המשרד, לייבל'ה מאחל הצלחה רבה.



ובנתיים בצה"ל: חזקי שכטר, הדובר החרדי קיבל היום ממפקדיו בחטיבת דובר צהל את דרגתו האחרונה לפני שחרורו. שכטר עתיד לסיים את שירותו הצבאי בתקופה הקרובה. לייבל'ה יכול לספר לכם שמספר משרדים פנו לשכטר בתקופה האחרונה על מנת שיצטרף אליהם, אך הדובר המוכשר טרם אמר את המילה האחרונה.



ועוד 'בקטנה' על פרסום, במשרד הפרסום הדתי – חרדי, 'שרה-תקשורת', בניהולה של הגב' שרה פכטר. השיקו השבוע את מחלקת ה'לייף-סטייל' הראשונה במגזר. באירוע שנערך במסעדת 'שאלוט' בתל אביב השתתפו נציגי התקשורת החרדית ומובילי דעת קהל, לייבל'ה תמיד נעדר מכינוסים אלו, כמו שאומרים: 'כל אחד וה'לייף-סטייל' שלו'.

מחו"ל לכם.

ואין כמו לשלב בין מרכז הארץ למרכזים השונים בעולם כולו, נחשו את מי לייבל'ה ראה בשעה 4:00 לפנות בוקר לאחר שחזר מבלגיה מברית לנכד? נכון ניחשתם, זייברט. לייבל'ה מדווח כי זייברט סוגר קדנציה עם למעלה מארבעים נסיעות לחו"ל, כולם למען צרכי הכלל. לייבל'ה הבחין בזייברט המגיע עם עוזרו, יוסי צימט. השניים נראו כשהם מחפשים מניין, אך אנשים חוששים להסתובב בשעות אלו בבני ברק, בכל אופן פקחים הם דבר מפחיד בכל שעה. זייברט, שלמרבה ההפתעה חנה הפעם כחוק, חיפש וחיפש עד שמניין אנשים התקבץ והשלים לראש העיר מניין.



וכמובן, לאחר שראש העיר פתח לנו את נושא חו"ל, לייבל'ה מדווח לכם על עוד אירועים. ראשית, בשדה התעופה 'נוארק' בניו ג'רזי, ממש בעת ההצבעה על מתחם התחנה בירושלים במועצת העיר, ראה לייבל'ה את הבוס של חברי מועצת העיר של 'דגל' בירושלים, הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק השב לישראל כאחד האדם ממש. הרב סולובייצ'יק סחב את התיק לבדו ללא עזרה מ'קרלנשטיינים' למינהם ואף רכש בקבוק שתיה צונן קודם העלייה למטוס.









ואיש החסד האגדי, חונה דייטש. יצא למעז'יבוז' לחוג את חג השבועות אצל הבעל שם טוב הקדוש, חונה גילה שהדייל של חברת 'פליי-קארד', הוא קרוב משפחתו, סבא שלו וסביו של חונה, אחים משותפים וירושלמים במקור כמובן, חונה שלא ראה זמן רב את האחיין שגר בעבר בשכונת 'מאה שערים' וכיום הפך לדייל, נתן לו נשיקה חמה כמו שרק חונה יודע. לייבל'ה בודק אם גם לו יש איזה אחיין העובד כדייל.



וידיעה המשלבת בין חוצה לארץ לארץ ישראל, לייבל'ה ראה את הצלם נפתלי לרר ממתין בשדה התעופה באוקראינה. הצלם החביב שהה בשדה התעופה לאחר מסע מפרך, במסע שהה גם הזמר יואלי קליין וחסידים נוספים, לרר נראה מרוגש מתמיד, ומי שמכירו יודע כי מדובר בכמות גדולה של רגש.

שהשמחה במעונם

שרשרת שמחות גדולה במגזר: ראשית ברכת מזל טוב למפקד זק"א בית שמש, יו"ר ארגון 'עזרת אחים' אברהם קאפ, לרגל אירוסי בנו.

חבריו של החתן המאושר באדם, ישראל ירט. חגגו לו שבת מטורפת אצל איש יחסי הציבור יוסי רוזנבוים בביתר. בין המשתתפים ניתן היה לראות: את מני גירא שוורץ מהתקשורת, אברמי פלדמן מהטיסות, מוטי כהן מהדגים, בני מחלב מהחומה השלישית, חיליק קצנגולד מהיין, שוקי אונגר ממכובד, חיים ומאיר אסחייק מ'הגדולים', ועוד רבים וטובים. האוכל והיין נשפך לרוב ומי שנעדר היה אלי שפריי שזכה לוידאו הנצחי עם השאלה: "איפה אלי? איפה אלי?"








ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית 'מודיעין-עילית' מ'דגל התורה', נחום גיטלר. חבר המועצה חגג את אירוסי בתו הגדולה בשעה טובה ומוצלחת.

ושמחות גם במוזיקה החסידית. בשעה טובה ומוצלחת בן נולד למנצח יואלי דיקמן. כמה שעות לאחר מכן הגיע יואלי במסירות לשמחת חתן וכלה, בחתונה הגדולה של בת הרב נחמן וידיסלבסקי באולמי 'סיטי-טאוור', לייבל'ה מצדיע ואומר-'כל הכבוד!!!', עבודה זו עבודה.

מזל טוב לזמר האהוב, אלי קליין. לרגל בואו בשעה טובה ומוצלחת בקשרי שידוכין עב"ג, יהי רצון שיזכו לבנות בית נאמן על אדני התורה והיראה.

וברכת מזל טוב לרב יוסי שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. לאירוסי הבן נפתלי מבחירי ישיבת 'שערי-שמועות' וישיבת 'חברון', לאירוסין הגיעו כל מפקדי מירון ובירכו את הרמטכ"ל המנצח.



ואפרופו שוינגר, לפני האירוסין הוא נצפה בתפילת שחרית (בבית המדרש 'אמרי-שפר'). בשעה אחת-עשרה כמנהג החסידים, לפני חזרת הש"ץ יצא יוסי להפסקה קצרה, לדון עם החברים האם מבצע ל"ג בעומר עבר בהצלחה או לא.






ושמחה בעיר רחובות, מזל טוב לפנחס דוד הומינר נציג אגודת ישראל וחסידות 'קרעטשניף' בעיר רחובות, לרגל שמחת בר המצוה לבנו. לאירוע הגיע ראש העיר והכתיר את הומינר כחבר מועצה בעבר ובהווה.



ברכת מזל טוב ליו"ר סיעת 'עץ בני תורה', בבני ברק, חיים רוחמקין לרגל אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת. בשמחה נראו כל נציגי 'עץ' מרחבי הארץ.



מזל טוב לאיש אשר רוח בו, דובר עיריית 'אלעד', כתב 'המבשר' וחסיד 'סלונים' אדוק, חיים לוריא, לרגל שמחת הולדת הבת.

ולסיום: ברכת מזל טוב חמה ולבבית למתנדב היקר של 'ידידים', מאיר וינר – המתנדב בצוות מודיעין עילית, להולדת הנכדה שהפכה אותו לסבא בשעה טובה.
לייבלה רכילות חרדית דוד שפירא דייל ליל שישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד