י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

המגיש החילוני הפתיע בשידור ותקף את קמפיין ה'הדתה' • צפו

ספק אם עד היום נשמע מפי אדם חילוני בכלל ואיש תקשורת חילוני בפרט, דברים ברוח זו, מה שאולי לא מפתיע, שהדברים נאמרו בערוץ שמשנה את פני התקשורת הישראלית ומציג תקשורת הגונה ולא מתיפייפת • "היום נהיה סטייל לפגוע בכל מה שקשור לדתיים. יש גם כפייה חילונית" • צפ בדבריו

בועז גולן. (מתוך פייסבוק)
בועז גולן. (מתוך פייסבוק) צילום: מתוך פייסבוק



בועז גולן, הוא איש תקשורת מוכר. הוא עורך והבעלים של אתר החדשות הפופלרי 0404, אולם, בשלושת החודשים האחרונים הוא התפרסם עוד יותר כאשר קיבל רצועת שידור יומית, מידי ערב בערוץ 20.

ביום רביעי הוא הפתיע את צופיו בהתייחסו לנושא שמירת השבת במרחב הציבורי במדינת היהודיים ותקף דווקא את הכפייה חילונית וצידד בהלכה, הנושא עלה על השולחן כאשר האורחת טל מאיר (כתבת ההתיישבות של הערוץ), העלתה על השולחן שאלה מטוקבקיסט, אשר שאל לדעתו של גולן בנושא מתחם התחנה בירושלים, שעלה באותו ערב להצבעה באולם מועצת העיר; "ישנם סרוגים (חברי מועצת העיר - ק.ע.) שהם בעד, החברה האלה שבעד, אני לא רואה אותם כדתיים, יש הלכה. אם אתם דתיים ואתם שומרי שבת, אתם צריכים להאבק על ההלכה".


צפו בדבריו המפתיעים. באדיבות: 'ערוץ 20'

האורחת טל מאיר ניסתה להסביר את דעתם, "הם נגד כפייה דתית בעצם", גולן לא התבלבל וירה את משנתו: "אני חייב להסביר, כשאתה בא ואומר כפייה דתית אפשר גם לומר מהצד השני שזו כפייה חילונית. אין כפייה חילונית? אם דתי לא רוצה שיפריעו לו על יד בית הכנסת שלו ונוסעים כלי רכב בשבת באותו מקום ופותחים את המוזיקה עד הסוף, זו לא כפייה חילונית?". תהה המגיש.

"אנחנו חיים במדינת היהודים, אני לא חובש כיפה על הראש", אמר גולן בלהט, "אף אחד לא יכול להתווכח איתי על מה אני עושה בחיים האישיים שלי, אבל אני אומר שוב, לא יכול להיות שאם יש ציבור דתי כל כך רחב ויש גם סטטווס קוו, ואגב ירושלים בירת ישראל עיר הקודש שלנו, אז לא יהיה פתוח מתחם התחנה בשבת, מה קרה? אין יום ראשון, שני, שלישי, רביעי, חמישי, שישי? לא נראה לי טוב הסיפור הזה".

גולן המשיך ותקף את כלי התקשורת האחרים: "היום נהיה סטייל לפגוע בכל מה שקשור לדתיים, לפגוע בזקנים בצבא, לפגוע בלעשות שירות משותף בצבא... ממציאים לנו הדתה במקום שאין הדתה. נכנסים לנו לחינוך, לספרי הלימוד, מפריע להם שאומרים 'שמע ישראל' באירוע של חב"ד, מי אתם בכלל מי שואל אתכם? זה אירוע של חב"ד שיעשו מה שהם רוצים, גם לשם נכנסים, אבל אם תעזו לשאול מדוע החנות פתוחה בשבת, אוהו מה שהם יעשו לכם".

המגיש החילוני נטול הכיפה המשיך ותיאר את השבת מבחינתו: "צריך לזכור שהשבת זה עניין של מנוחה. זה דבר מצוין, אנחנו בערוץ 20 נחים בשישי שבת, לא עובדים. אנחנו לא עובדים בחדשות 0404. יש לי חיים, יש לי משפחה, אני נהנה בבית. אני מגיע סוגר את הטלפון, הפוש הזה שאנחנו מוציאים רבע שעה לפני כניסת שבת "שבת שלום לעם ישראל היקר" נותן לך את השקט עד מוצ"ש, תענוג".



בהמשך הוא התייחס לחנוכת שגרירות ארה"ב בירושלים ואמר: "מה הביאו האמריקאנים להראות? הביאו שני כמרים ודיברו דת ודת, מישהו בארצות הברית העז לפתוח את הפה, מישהו פה בשמאל העז לדבר נגד הכומר הזה? לא. אבל נגד רב, כן. נגד חנות בשבת, לא. מה שנגדנו - פה יתקפו אותנו, אבל הם לא יעזו לומר מילה על האפיפיור או על הכומר שדיבר בטקס, מה קשור הכומר לטקס בישראל? למה לא שמענו מילה? לא שמענו, כי מותר, זה חלק מהחיים". אמר לסיום.

תוכניתו של גולן הינה תוכנית אירוח יומיומית המשודרת מידי ערב בשעה 21:00, מיד לאחר המהדורה המרכזית ב'ערוץ 20', תוכניתו 'כולם ב-20' היא פורמט ייחודי - הוא מארח דמות מפורסמת, דולה ממנה את הביוגרפיה שלה, וגם את דעותיה האישיות לגבי נושאים שונים, לרוב בנושאים העומדים על הפרק, תוך שהוא משלב שאלות שמעלים גולשים בדף הפייסבוק, אותם הוא מקריא מתוך טאבלט המונח לפניו.

עד כה התארחו בתוכניתו בין היתר; חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', עורך הדין יורם שפטל (המתארח באופן קבוע מידי שלישי), השר לשעבר אלי ישי, הח"כ לשעבר משה פייגלין, איש הימין ברוך מרזל, עורך הדין איתמר בן גביר, ואנשי התקשורת ינון מגל ואראל סגל.
בועז גולן הדתה שמירת שבת ערוץ 20

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד