ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מהפך ב"ישראל היום": היו"ר והמנכ"לית עוזבים – מרים אדלסון לוקחת את המושכות

אדלסון, המחזיקה עם בעלה ב"ישראל היום", תשמש גם המוציאה לאור המהלך קורה כשנה לאחר החלפת העורך הראשי של העיתון

משרדי ישראל היום. צילום: פלאש 90
משרדי ישראל היום. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



מה עומד מאחורי השינויים בעיתון "ישראל היום"? יו"ר העיתון אשר בהרב והמנכ"לית ציפי קורן, שכיהנו בתפקידיהם מאז יום הקמת העיתון לפני כ-12 שנה, הודיעו היום (חמישי) כי הם עוזבים את תפקידם. לתפקיד המו"לית החדשה תמונה ד"ר מרים אדלסון, שבשיתוף בעלה, איל הקזינו שלדון אדלסון, מחזיקה בבעלות על העיתון.

המהלך המפתיע מגיע כשנה לאחר מהפך אחר במערכת: מינויו של בועז ביסמוט לעורך העיתון במקומו של העורך הוותיק עמוס רגב. במסגרת מינויו של ביסמוט בוצעו בעיתון שינויים מהותיים, ובהם פיטורי כותבים בכירים כמו דן מרגלית ומרדכי גילת; שינוים פרסנוליים; והתייעלות חלקית, שכללה למשל הקדמה של סגירת העיתון.

בהרב הוא איש היי-טק ותיק שעבד עם קורן במשך שנים. השניים הובילו את פרויקט הקמת החינמון עבור אדלסון. עם זאת, כפי שפורסם ב"הארץ", העיתון רשם הפסדים קשים של כ-700 מיליון שקל עד 2014, וככל הנראה המשיך להפסיד מאות מיליוני שקלים מאז.

"ישראל היום" נמצא כיום במוקד חקירת תיק 2000. החשד הוא שראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים שיחות עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, סביב עסקת שוחד, שבה הוא הציע לקדם את החוק שיגביל את הפצת "ישראל היום" תמורת סיקור חיובי ב"ידיעות".

אתמול פורסם בתאגיד "כאן" כי לאחר עדות נוספת של עד המדינה ניר חפץ, המשטרה צפויה לחקור מחדש את המהלכים מאחורי קידומו של חוק ישראל היום. בין השאר המשטרה צפויה להזמין לחקירה נוספת את יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), שקידם את החוק, וכן לזמן לעדות את שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני (המחנה הציוני).

מינויה של מרים אדלסון למו"לית מפתיע. בכך למעשה מציבה אדלסון את עצמה בקדמת הבמה ובמעורבות ישירה בעיתון. בעבר, במסגרת הליכים משפטיים, טענו עורכי דינם של משפחת אדלסון כי שלדון אדלסון אינו הבעלים של העיתון.

במקומו של קורן ימונה עמיר פינקלשטיין למנכ"ל הקבוצה וימשיך בתפקידו כאחראי תפעול והפצה. ריקי רוב תמונה למשנה למנכ"ל ותמשיך בתפקידה כאחראית בתחום הכספים. השניים, כמו קורן ובהרב, הכירו כשעבדו בחברת טלדור.

בעיתון נימקו את עזיבתם של בהרב וקורן בעובדה שבשנה האחרונה הובילו השניים תהליך התייעלות ורפורמה מקיפה בקבוצה, כולל מיזוג אתר NRG לפלטפורמות הדיגיטליות של ישראל היום.

בהרב וקורן מסרו: "לאחר שהשלמנו בהצלחה את תוכנית ההתייעלות והרה-ארגון של הקבוצה, אנו גאים ונרגשים להעביר את שרביט הניהול לדור הבא של המנהלים".

אדלסון מסרה: "אנו מודים לאשר וציפי על עבודתם המסורה בהקמת וניהול 'ישראל היום' באופן מקצועי ואחראי מיום הקמת העיתון. אני שמחה ונרגשת לקבל על עצמי את תפקיד המו"ל של 'ישראל היום', שעשה מהפכה והפך את השיח התקשורתי בישראל למאוזן ומגוון יותר".

עורך העיתון בועז ביסמוט מסר: "אני מודה לאשר וציפי על תרומתם הייחודית להצלחת הקבוצה ועל שיתוף הפעולה הפורה במשך שנים רבות".

ישראל היום מרים אדלסון בועז ביסמוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד