י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מדוע ביקשו הבוקר מחילה בקברו של דוד המלך? • צפו

ביום ראשון - חג השבועות, יצוין גם יום פטירתו של דוד מלכא משיחא, מזה 13 שנים נהגו בעלי כליזמרים לנגן סמוך לציונו עם צאת החג, אלא שהשנה המנהג המוסרתי נמנע מהם והם הגיעו הבוקר לבקש את סליחתו • צפו בתיעוד מהמעמד הלא שגרתי

בורשטיין עם הכלזימרים בעבר. צילום: פלאש 90
בורשטיין עם הכלזימרים בעבר. צילום: פלאש 90



אירוע לא שיגרתי אירע היום (שישי) בקבר דוד המלך בהר ציון שבירושלים. נגני הכליזמרים הירושלמים ובראשם אברום לייב בורשטיין, הגיעו למקום וביקשו מחילה מדוד המלך ע"ה.

מעמד בקשת המחילה - הגיע בעקבות סיבות שמנעו מבורשטיין ומנגני הכליזמר הירושלמים לקיים במוצאי חג השבועות - יום פטירתו של נעים זמירות ישראל - את ההילולא המסורתית הקיימת זה 13 שנים ומתנהלת בידי בורשטיין.


מעמד בקשת המחילה.

בעקבות כך, האמנים הגיעו היום לקבר בהר ציון וביקשו מחילה מפורטת. לאחר מכן קיימו במקום ריקוד וניגנו ניגונים הקשורים לחג מתן תורה.

בתיעוד שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', נראה בורשטיין אומר בראשית המעמד את נוסח 'בקשת המחילה': "בשם כל החברים המנגנים הכליזמרים הירושלמים אנו מבקשים סליחה ומחילה מאת דוד מלך ישראל, ומאת המוני ישראל הפוקדים את הציון הקדוש במוצאי חג השבועות ועשרות נגני הכליזמר, על כך שככל הנראה לא נוכל להמשיך את מסורת ההילולא במוצאי חג השבועות שיסדנו מלפני 13 שנה".

כליזמרים דוד המלך בקשת מחילה הילולא אברום לייב בורשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד