י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סוער במהלך החג • חבר כנסת תועד תוקף שוטרים: "מקומו בכלא"

המערכת הפוליטית גועשת בעקבות מחאה חריגה במהלך החג מול תחנת משטרת מחוז חוף, במהלכה תועד ח"כ ערבי תוקף שוטרים • השר ליברמן: "‏כל יום שאיימן עודה ושות' מסתובבים חופשי ומקללים שוטרים הוא כישלון של רשויות האכיפה"

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



ערבים הפגינו במהלך החג מול מטה מחוז חוף של המשטרה - יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה תועד כשהוא תוקף שוטרים.

21 חשודים בגין פגיעה בסדר הציבורי ועוד נעצרו על ידי משטרת חוף במהלך הפגנה והפרת סדר שהתקיימה מול תחנת משטרת מחוז חוף. "המעצרים נדרשו על מנת להשיב את הסדר הציבורי על כנו ולמנוע סיכון לשלום הציבור" אמרו במשטרה. "למרות הניסיון להפיץ שמועות ולהטיל דופי בפעילות השוטרים בשטח הרי שממצאי הבדיקה עד כה, מראים כי לא נמצא כל אירוע חריג, הקושר את פציעתו של אחד העצורים בברך למעצרו".

במשטרה אמרו כי גורמים כאלה ואחרים "בוחרים לעשות שימוש ציני בתקשורת ולהעליל עלילות, חלקן אף סותרות, בדבר פעילות המשטרה, בהקשר זה".

השר ליברמן צייץ במהלך החג בטוויטר - "‏כל יום שאיימן עודה ושות' מסתובבים חופשי ומקללים שוטרים הוא כישלון של רשויות האכיפה. מקומם של המחבלים האלה הוא לא בכנסת אלא בכלא. הגיע הזמן שישלמו את המחיר על מעשיהם".

שר נוסף שהגיב במהלך ימי החג והשבת, הוא השר לביטחון פנים גלעד ארדן שכתב בחשבון הטויטר שלו: "הוא כמו תמיד איימן עודה מגיע כדי להסית ולהתסיס ונוהג בבריונות כלפי שוטרים שממלאים את משימתם. בושה".

איימן עודה גיחך בתגובה לליברמן ואמר: "‏חבל שלא צייץ שתוך 48 שעות אני בכלא - אז בכלל הייתי יודע שאין מה לדאוג".

תגובות גינוי נוספות פורסמו עם צאת החג, שר השיכון וחבר הקבינט המדיני בטחוני יואב גלנט הגיב ואמר כי "לא נאפשר לחברי הכנסת הערביים לנצל את הדמוקרטיה הישראלית כדי לפגוע במדינה ובמוסדותיה. המשך תמיכה בטרור הגדרות בעזה והפגנות למען הקוראים להשמדת ישראל תחייב את הוצאת המסיתים מכנסת ישראל".

שר התקשורת איוב קרא צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "התנהגותם של חלקים מערביי ישראל בחיפה, ובייחוד של נציגיהם בכנסת מהרשימה המשותפת, נעה בין הסתה לבגידה. אי אפשר להנות מהזכויות וההטבות שמדינת ישראל מספקת ואז להפגין ולתמוך באויב. זו השעה למצות עם המתפרעים את הדין, ויפה שעה אחת קודם".

ב'ערוץ 10' דווח כי תלונה הוגשה במשטרה נגד ח"כ עודה שתקף שוטרים.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס לכך ואמר כי "למרות שהוגשה תלונה, ההחלטה אם לפתוח בחקירה פלילית נגדו, נתונה בידו של היועמ"ש בלבד".

במשטרה מעדכנים כי 19 מהעצורים בהפגנות בחיפה, יובאו הערב לדיון בבימ"ש השלום חיפה, בבקשה להאריך את מעצרם.



בתוך כך, במשטרה ערוכים לקראת שלוש מחאות הנערכות כעת בחיפה, במספר מוקדים.

עשרות שוטרים וכוחות יס"מ, נפרסו בשדרות בן גוריון, מרכז סיטי סנטר ורחבת בית המשפט חיפה, על מנת לשמור על הסדר הציבורי.
מחאה אלימות תקיפת שוטרים איימן עודה ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד