י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרב אמר "החילוניות היא מחלה" – והודח מרדיו מורשת

הרב אהרון ירחי מוכר בקרב הציבור הדתי ושומר המסורת. ברדיו מורשת הוא משיב לשאלות המאזינים בתוכנית שבועית קבועה

הרב אמר "החילוניות היא מחלה" – והודח מרדיו מורשת
צילומסך יוטיוב



הרב אהרון ירחי, שנהג להשיב לשאלות מאזינים מזה יותר מעשור ברדיו מורשת של תאגיד השידור "כאן" (לשעבר רשות השידור), הודח משידור תוכניתו. הסיבה: הרב התבטא כמה פעמים באחרונה באופן פוגעני כלפי קבוצות אוכלוסייה, ובאחרונה אף אמר כי "החילוניות היא מחלה".

"זה דומה למישהו שיש לו מחלה מידבקת. הוא מסכן וזה נורא, אבל אף אחד לא יכניס אותו אליו הביתה. חילוניות זו מחלה. הם רק לא יודעים את המחלה שיש להם", אמר הרב ירחי בשידור.

הרב ירחי מוכר בקרב הציבור הדתי ושומר המסורת, והוא נוהג להעביר הרצאות ושיעורי תורה ולהשיב לשאלות. ברדיו מורשת הוא משיב לשאלות המאזינים בתוכנית שבועית קבועה באמצעות שיחה טלפונית.

אלא שכמה התבטאויות פוגעניות שלו בתקופה האחרונה הביאו כעת להדחתו על ידי סמנכ"ל הרדיו, לי-אור אברבך. ההתבטאות האחרונה עסקה בשאלה של מאזינה האם לארח קרובים משפחה שאינם שומר תורה ומצוות ואינם "לבושים בצניעות". ירחי השיב כי "החילוניות היא מחלה" וייעץ לה לא להכניס חילונים לביתה במידה שיש בו ילדים.

"אדם צריך לקרב את קרוביו", אמר הרב. "כדאי שתלמדי את המשפחה שלך מה זו תורה. התורה דרכיה דרכי נועם. מצד שני זה מאוד מסוכן. יש לך ילדים בבית. להביא לבית ילדים שאינם תורה ומצווה זו סכנה. הם באים אליך בצורה לא צנועה, מדברים דברים שלא כדאי לשמוע אותם. הנזק הוא לילדים. גם אם אין לכם ילדים, יש בזה סכנה. אם כבר אתם מבוגרים ונכנסת טוב לעולם החרדי אדרבה תזמינו אותם שיראו מה זה בית יהודי, מה זה שבת ויום טוב".

מגיש התוכנית הביע הסתייגות מדבריו של הרב, והבהיר כי "אלה אחינו, כולנו אחים, והדברים שאמרת בנושא של הקרבה והאחדות אלה הדברים החשובים". הרב השיב: "בוודאי, אבל לא צריך לחשוב שאם מקרבים אותם אנחנו צריכים להידבק איתם וחס ושלום, עלולים להינזק. זה מאוד עדין הדבר הזה".

בשידורי כאן מורשת משדרים כמה רבנים שעמדותיהם רחוקות מלהיות בקונצנזוס, בהם הרב שלמה אליהו, הרב יצחק יוסף והרב בן ציון מוצפי. אלא שהפעם, בשל ההתבטאות החריפה של הרב ירחי, הוחלט להדיחו משידור.

ב"כאן" סירבו להגיב.
הרב אהרן ירחי הדחה כאן מורשת חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד